Gå til innhold
  • Bli medlem

Sy om sekk? Er det mulig?


Anbefalte innlegg

Jeg er i den situasjon at jeg ikke kan ta meg råd til en ny sekk enda.

Den sekken jeg har, er nemlig littegrann for lang i ryggen for meg. Det går greit med liten oppakking, men jeg har en tendens til å bli litt sliten i skuldrene av sekken.

Drar jeg den godt opp, og strammer magebeltet godt ligger den å gynger fra side til side, siden skulderstroppene da er litt for høyt oppe.

Så jeg lurte på om noen vet om jeg med suksess kan ta å flytte det øvre festet til skulderstroppene på sekken ca 5 cm ned, for å få skulderstroppene til å følge skuldrene bedre?

Er det noen som har prøvd lignende, eller har hørt om noen som har gjort lignende forsøk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ingen erfaring, men noe sier meg at det er forskjellig fra sekk til sekk om det er enkelt/mulig å gjøre dette. Sekker er konstruert ulikt. Jeg foreslår at du tar med deg sekken til en sjappe som driver med sying i skinn og annen kraftig søm, så får du helt sikkert et svar om det lar seg gjøre.

Det er sikkert av relevans hvor mye stroppen må senkes også, mtp. hvordan tyngdepunktet blir. Det et med andre ord flere hensyn å ta, selv om det evt. er praktisk mulig å sy om sekken.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har med hell sydd om hoftebeltet på ein sekk som var for stutt i ryggen, så ja, det går. Korleis det er best å gjera det, er heilt avhengig av korleis den bestemte sekken er satt saman. Bruk ein solid sytråd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags sekk er det? Bilde av innfestingen av hvordan skulderremmene er festet?

Jeg har en av mine første anatomiske sekker hvor festesømmen på den ene skulderremmen røk, ble hurtig og greit sydd fast hos en skomaker på Voss, men dette var en ganske enkel konstruksjon.

Et annet aspekt er hvorvidt sekkerommet vil dunke mot bakhodet dersom du senker skulderstroppinnfestingen.

Men som sagt; type sekk og bilde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.