Gå til innhold
  • Bli medlem

Forholdene over Besseggen


Luftig

Anbefalte innlegg

Hei folkens!

Jeg har håpet å kunne ta meg med et par debutanter til fjells i helgen. Ettersom de begge er nye i fjellet, tenkte jeg Besseggen ville være et fint sted å begynne. Jeg har aldri gått der, jeg heller, hvilket er en bonus, synes jeg,

Jeg forsøkte å ringe Gjendesheim i går, men der var det ingen som svarte. Tenkte derfor jeg skulle stille spørsmålet mitt her: Er det noen av dere som vet hvordan snøforholdene er der oppe nå?

Jeg har tatt en titt på webkameraet (http://www.vaga.komm...bcam/gjende.jpg), som viser fine forhold ved Gjende. Men ettersom jeg ikke er kjent der oppe, vet jeg lite om hva som kan vente oss opp over eggen.

Noen som kan hjelpe meg? På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
  • 2 uker senere...

Jeg melder tilbake her over helgen.

Kort fortalt: Det gikk som en drøm.

Vi opplevde enkelte strekk med snø, men i all hovedsak er var det bart og fint. Ikke minst var det bart over selve eggen, hvilket sikkert er greit å vite for dem som blir litt svimle i høyden.

Jeg gikk uten gamasjer, og det fungerte helt fint. Én i turfølget mitt gikk med lave sko (uten gamasjer), og hun ble derimot litt våt på beina.

De lengste strekkene med snø fant vi på toppen og på veien ned (vi gikk fra Memurubu). Jeg anslår dem til å være 300-400 meter lange. Snøen var grov, men snille folk hadde gått før oss (vi tok det rolig) slik at vi slapp å finne hullene man ikke skulle putte føttene i :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.