Gå til innhold
  • Bli medlem

Wobbler


leifen009

Anbefalte innlegg

Hei

Lure på å gå til innkjøp av noen wobblere som jeg skal bruke i skogsvann og fjellvann og trenger noen tips er helt grønn når det gjelder fiske med wobbler...Noen som har noe erfaring med fiske med wobbler i ferskvann ..

Wobblere forbinder jeg med dørging etter øret,hvordan er det og stå på land å kaste med wobbler,noen forslag til hva jeg bør kjøpe for å kast bra langt,størelse på de etc..Der jeg hovudsaklig fisker er det øret på 250-850gr..

Rapala X-Rap 6cm. TR for eks.er det en god langtkastendet wobbler?

På forhånd takker for all hjelpen jeg får og ønsker samtidig alle her på forume en fin fiske vår,sommer,høst..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei, jeg bruker rappala countdown (5cm) wobblere. Disse syntes jeg kaster bra, i alle fall langt nok til å få fisk. Disse wobblerne synker. Har også prøvd noen rappala Orginal floater, som er flytewobblere. De funker i rennende vann eller om man har litt vind i ryggen, men etter min mening egner disse seg best til dorging. Den wobbleren jeg har fått mest ørret på er en rappala count down i ørretfarge (5cm). Den mener jeg er lur å ha i slukboksen. For øvrig veier ikke disse wobblerne mer en 5 gram, så det er en fordel å ha en stang for lave kastevekter. Jeg bruker en 1-11g stang.

Har ikke prøvd noe særlig andre wobblere, men har hørt at den du nevner, Rappala X-rap, skal være veldig god å kaste med :)

Skitt fiske :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.