Gå til innhold
  • Bli medlem

Innkjøp av Berkley Skeletor Pro 1002 eller 702?


Nordavind

Anbefalte innlegg

Har et gavekort på XXL som jeg tenkte å bruke på ny stang.

Kikket litt på skeletor stengene til Berkley, men har egentlig ingen erfaring eller peiling på fordeler/ulemper med disse.

Jeg fisker som oftest med 10-12g skjesluk eller 9g spinner, så slukvekten på disse stengene passer meg bra.

Jeg vil gjerne ha en 2 delt stang, men lurer på om 1002 blir litt lang til å ha med seg på tur, er jo 150cm i transportlenge. Til gjengjeld veger den 70g mindre enn den kortere stanga. Noen som har noen tanker?

http://www.xxl.no/fi...elstang-1070244

http://www.xxl.no/fi...2-2-12g-1070240

Evt noen som har noen passende snelleannbefalingen til disse stengene? som nevt vanligvis 9g spinner, 10-12g skjei

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er i omtrent samme situasjon som deg, har gavekortet og kikker på stang.

Jeg hadde mer eller mindre bestemt meg for en Shimano Beastmaster helt til jeg kikket på Skeletor 1002.

Fantastisk lett og spenstig stang. Selger hadde begge disse stengene og foretrakk å bruke Skeletor da den kastet lenger.

Ulempen er som du sier transportlengden. Har en 3-delt stang i dag, noe jeg synes er en genial lengde.

Jeg kikker fortsatt etter enstang med 3 deler men trolig ender jeg opp med en Skeletor 1002.

Jeg har sett noen anbefale noen lette plastrør til transporttube freemfor de "tunge" tubene man får kjøpt. Og til nød klarer man 100 gram i hånden om man er redd for å transportere den på sekken.

Når (om) jeg går for en 1002 fremfor en 702 så er det fordi jeg i hovedsak fisker over tregrensen. Om du fisker i små skogsvann så kan den kortere utgaven komme til sin rett.

Trær og vegetasjon tett på vannet kan gjøre det vanskeligere med en lang stang.

Jeg har en Shimano et-eller-annet 1000 snelle. jeg ville ikke hatt en større snelle enn det til mitt fiske.

Jeg også fisker i hovedsak med sluker og spinnere mellom 7 og 12 gram.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Heisann,

har noen av dere rukket å prøve 1002-stanga? Sitter og vurderer denne selv... Sulten på tilbakemeldinger

Beklager, har ikke kommet så langt. For øyeblikket legger jeg det hele på hylla, får ikke noe særlig tid til fisking før til høsten.

Du får si ifra hvis du ender opp med stanga selv :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Har en kollega som er Skeletor elsker og eier en haug med stenger, han bruker alltid Skeletor stenger til Ørretfiske og hører til stadighet skryt fra han sin side om disse stengene. Han er Ørret veteran og har prøvd utallig stenger, og Skeletor serien er hans øverste favoritt. Tror man trygt kan gå for disse om man har planer om å kjøpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.