Gå til innhold
  • Bli medlem

primushjelpetråd - Valg av smørefett


Bandit

Anbefalte innlegg

Noen som vet hva slags fett det er som benyttes på pumper? Er dette spesialstuff, eller noe man får tak i på en jernvare, bensinstasjon, el.

Har noen et tips til ei oppbevarings/transportveske til Omnifuel? Posen som følger med er i beste fall en avansert REMA-pose:)

Fiks den der med gitarstreng foresten - kanontips! Dyseverktøyet til Omnifuel tåler like mye som et korthus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Noen som vet hva slags fett det er som benyttes på pumper?

Hører at det hviskes i gangene om silikonfett til nettopp dette formålet. Denne typen smøring får du ofte kjøpt i spraybokser på diverse bensinstasjoner og Rema 1000-butikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker den gule Padded Cell til min Omnifuel. Ikke det beste som finnes da den er "myk", men har fungert bedre for meg enn posen. (eneste minus er høy vekt). Man kan vel og teste vanlige matbokser.. låne podens sabeltann boks? :P

* Padded Cells

--

tore jan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hører at det hviskes i gangene om silikonfett til nettopp dette formålet. Denne typen smøring får du ofte kjøpt i spraybokser på diverse bensinstasjoner og Rema 1000-butikker.

Silikonfett og flytende silikon er ikke helt det samme.

Silikonfett har omtrent samme viskositet som Vaseline.

Det viktige med gummipakninger er at det er fett nok. Flutende silikon er ikke egnet for gummipakninger.

Silikonfett, talg, vaseline, geværgrease, smørefett etc. gjør nytten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.