Gå til innhold
  • Bli medlem

anbefalt av sykkel hjelm til barn (1 år)


svingen

Anbefalte innlegg

Hei!

tenkte og gi hjelm til gave til en kompis som har en datter på snart 1 år,han har sykkel og kommer nok til og kjøpe sykkelvogn (eventulet låne min) tenkte derfor det var greit og gi en hjelm som gave.

Noen som har noen erfaring? har selv en hjelm til junior som er 3 år men det kan jo ha skjed en del på 3 år :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er det en del år siden jeg hadde bruk for hjelm i denne størrelsen, men bare tenk på at hjelmen skal sitte godt ned på hodet og gjerne stikke så langt frem at den også beskytter ansiktet. En liten hjelm på toppen av en tykk vinter-lue gjør like mye nytte som om den lå i esken den ble levert i.

Etter å ha syklet to barn til og fra barnehagen i henger fra de begynte og til de skulle begynne på skolen, vil jeg bare presisere hvor viktig det er å bruke hjelm og seler inne i hengeren. Jeg har hatt tre velt av henger, i relativt stor fart, med barn i uten at de har fortrukket en mine, men jeg har også hatt et velt i liten fart hvor min sønn satt løs uten hjelm. Dette gjør du bare en gang. Jeg tør ikke tenke på hva som hadde skjedd hvis farten hadde vert stor.

Mange tror tydelig vis at rammeverket i hengeren beskytter barnet, og det gjør det også til viss grad forutsatt at barnet sitter fastspent, men et løst barn i hengeren blir nærmest å sammenligne med et barn i en vaskemaskin.

Gå til en seriøs forhandler så får du sikkert gode råd om valg av hjelm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest PaperCut

Hjelm til et så lite barn må passe skikkelig, så jeg ville evt. handlet i en butikk som er så stor at de har et greit utvalg og at han kan ta datteren med og bytte til noe som passer bra.

Når det er sagt, så er jeg meget skeptisk til å belaste en ettårings hode med enda mer vekt.

Hodet er fortsatt ganske oversize i forhold til støttemuskulaturen, og sykkelvogner tilbyr ingen støtte til hodet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, lurer litt på dette selv. Har Chariot med infant-insert (inkluderer ekstra hodestøtte), og fem-punkt-sele. Klarer ikke helt å se at hjelm vil gi noe økt sikkerhet - sett at ungen faktisk sitter fastspent.... Med hjelm ser jeg for meg at sittestillingen ikke blir like bra, og at hodestøtten kanskje ikke vil fungere....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.