Gå til innhold
  • Bli medlem

Tips til Mid-layer plagg?


ViktorS

Anbefalte innlegg

Hei og hopp.

Noen som har tips til noen midlayerplagg? Altså som jeg kan ha mellom ullundertøy og fjellreven g1000 jakke? Er det fleece eller ull som gjelder? Brukes vår/sommer/vinter. Har en tykk ullgenser som jeg bruker når jeg sitter stille.

Viktor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg pleier å bruke relativt tynne fleece- eller ulltrøyer med høy hals og glidelås (zip neck) som mellomlag. Plaggene kan da benyttes som inner- eller mellomlag.

Eksempler på produsenter av dette er Icebreaker (190-220 tykkelse), Smartwool, Patagonia (syntet), Norrøna (Bitihornserien), samt en rekke flere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Ull eller fleece velger jeg egentlig bare på grunnlag av aktivitetsnivå, temperatur og tid. Ull holder som kjent varmen godt selv om det er vått, noe fleece ikke gjør. På den andre siden puster fleece (av god kvalitet, les Polartec) mye bedre enn ull IMO, veier lite og har en svært god varmeevne i forhold til vekt.

Vet jeg at jeg kommer til å svette, OG at det blir stopp hvor jeg har sjansen til å bli kald - alltid ull. Må nesten bare se an :s

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.