Gå til innhold
  • Bli medlem

Fyresdal


gamleerik

Anbefalte innlegg

Hei! Vi er en gjeng på 3stk som skal til fyresdal nå i juni. Det jeg lurer på er om noen har noen tips til hvor det er bra å fiske der? Spesielt med flue! Ørret er vel hovedmålet :)) vi skal være noen dager så vi kan jo bevege oss litt også! På forhånd, takk for svar :)

Erik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, på linken over er det mye, har alderi vært der selv, men fisket mange andre plasser i Fyresdal, om dere skal fiske flue, så er det vel kanskje helst elver dere er ute etter ?? Er noen brukbare plasser om dere kjører inn mot kleivgrend, der har jeg fått fisk fra 100g til 1 kg, men mest smått, jeg har ikke prøvd flue der, mest sluk og mark, men det er endel fine fluestrekninger i haukerei vassdraget

http://www.hvor.no/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker carl H :D har faktisk sett den siden før og er mye bra der.. har sett mye bra på nettet... MEN!! er mer av den oppfatning at folk sine egne erfaringer er mer å gå etter :)

takk til deg og øyvind! skal sjekke dette kartet og plassene nærmere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var i "Valebjørg-heia" for to års tid siden. Synes det var et fint området. Vi hadde dårlig vær så fikk ikke fisket mye (nedbørsrekord i fyresdal den helgen...) men vi fikk noen fine fisk.

Kan anbefale området. Tror absolutt det er bra sjangs for å få fisk rundt kiloen der.. er man heldig så får man kanskje større

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Vi var i Valebjørgheiene nå i pinsa. Flott område! Masse små tjern som perler på en snor, og flotte svaberg som kjennetegner heiene i Fyresdal og Nissedal. Fisket er bra, men vi tabbet oss litt ut når vi jaktet på den skikkelig store fisken i de små navnløse tjerna i kartets periferi. Der er det rett og slett ikke fisk fordi man ikke har kultivert der, og den beste fiskeopplevelsen fikk vi faktisk på vei hjemover langs stakkhomtjønnene og holmevatn. Skal du ha stekefisk til frokost anbefaler jeg Gråstakktjønnane. Der biter de oftere enn ikke.

Angående elvefiske er det en stubb sør for Midvatn, ovenfor Krokvatn. Vi var ikke der men hørte en fluefisker hadde fått fin fangst i disse elvekulpene.

J. Valebjørg er forresten en meget hyggelig og behjelpelig mann, ta en telefon til han, det tjener du mye på!

God tur!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Hei! Vi var i Valebjørgheiene nå i pinsa. Flott område! Masse små tjern som perler på en snor, og flotte svaberg som kjennetegner heiene i Fyresdal og Nissedal. Fisket er bra, men vi tabbet oss litt ut når vi jaktet på den skikkelig store fisken i de små navnløse tjerna i kartets periferi. Der er det rett og slett ikke fisk fordi man ikke har kultivert der, og den beste fiskeopplevelsen fikk vi faktisk på vei hjemover langs stakkhomtjønnene og holmevatn. Skal du ha stekefisk til frokost anbefaler jeg Gråstakktjønnane. Der biter de oftere enn ikke.

Angående elvefiske er det en stubb sør for Midvatn, ovenfor Krokvatn. Vi var ikke der men hørte en fluefisker hadde fått fin fangst i disse elvekulpene.

J. Valebjørg er forresten en meget hyggelig og behjelpelig mann, ta en telefon til han, det tjener du mye på!

God tur!

Den plassen du snakker om sør for Midvann heter antakelighvis Slarken, Og Krokvann heter muligens Krossvann.

Jeg har vært der ved 4 anledninger ila 2012 og tatt opp et betydelig antall ørretter i str 250-500g. Her er det morsomt å fiske!!

Jørund V. er oppvokst her og er en trivelig og ikke minst svært kunnskapsrik kar. Stemmer i Kikuts råd!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.