Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvordan fungerer det der med fiskekort? (fiske på fjellet)


*ingunn*

Anbefalte innlegg

Før så tror jeg det var slik at en kjøpte et grunnfiskekort for å få lov til å fiske, og deretter så kjøpte en spesielt kort for hvert vann/område en ønsket å fiske i. Vet ikke helt om dette stemmer, men kan noen si hvordan det fungerer i dag?

Jeg er ikke vant til å fiske, men kan tenke meg å bare prøve litt i et fjellvann eller to. Betaler en like mye om en fisker én gang som når en fisker hele året?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det du nok tenker på med grunnfiskekort var nok fiskeavgiften. Den er fjernet nå. Du trenger da kun et fiskekort for det aktuelle vannet/området. Den som har fiskeretten/grunneieren i området selger fiskekortene. Vanligvis selges ulike typer kort som f.eks. døgnkort, ukekort og sesongkort, men dette er helt individuelt. Mange tilbyr også andre typer kort som 2- og 3- dagerskort osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.