Gå til innhold
  • Bli medlem

Soveposevalg (Nanok)


Gjest Anonymous

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Det er ikke lett å velge sovepose. I min friluftskarriere har jeg "brukt opp" tre soveposer. Den ene som var ett norsk merke som jeg var kjempefornøyd med. Den andre norske og en svensk var jeg skuffet over. Nå har jeg sett ett merke som må være nytt, nanok. Kan noen som har en nanok sovepose si hvordan du er fornøyd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

er nok sikkert og visst at det ikke er lett å velge sovepose i dag! Det finnes en hel bråte kjente med merker å velge mellom OG som om ikke det er nok lager en del av disse produsentene ene modeller til en del store sportskjeder dette kommer i tillegg til en del kjeder som har egne merker som ...... osv...

Dersom du har benttet et merke før som du var kjempefornøyd med så hold deg til det er mitt råd!!!

PÅ hvor mange overnattingsdøgn "bruker du opp" En sovepose???

Og hva mener du med oppbrukt??

Husk at riktig vedlikehold og ikke minst lagring er enormt viktig for levetiden til en sovepose!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Har en nanok performance -10 pose som jeg brukte paa kilimanjaro for noen uker siden. Litt overkill, men fint aa ha den ekstra varmen aa gaa paa! Posen varmer utrolig godt utfra tykkelse og volum og passformen var perfekt. Jeg er 173 og brukte 180 pose!

Kan absolutt anbefales!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Så at dette var en gammel link, men om det er av interesse, kan jeg nevne at man kan få Nanok Performance WGD ÷30 dunsovepose til halv pris - 1999 kroner - på Oslo Sportslager i disse dager..

Ellers kan jeg anbefale bruk av sommer/tre-sesongsposer innenfor en Jerven/Helsport Termo Fjellduk til vinterbruk.. Da har man muligheten til å bare bruke soveposen på f.eks. en DNT-hytte, samt ha mulighet til å foreta seg en "trygg" nødovernatting i snøhule. Selv om fjellduken veier ca.1700 gram, er den LANGT tryggere å ha på fjellet enn en sovepose - og den gjør vindduk overfladig... Når kvikksølvet kryper under -15/20 grader, eller "femogtredve effektive," som Monsen ville ha sagt 8), er det lurt å bytte ut tre-sesongeren med en lett dun-vinterpose...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

selv fikk jeg nettopp Isbjørns Jan Mayen i poste, og etter en testovernatting i plussgrader (var litt for ivrig.. hehe :lol:), kan jeg hvertfall bekrefte at den ikke er komortabel i pluss grader. Missbruk av en slik pose vil jeg kalle det. Jeg gleder meg enormt til vinteren kommer, for å teste den skikkelig på de virkelig kalde dagene. Regner med å holde meg varm ned i minst -17.. håper å få testa den i enda kaldere og..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.