Gå til innhold
  • Bli medlem

Juvvasshytta- Galdhøpiggen


mtev

Anbefalte innlegg

Annonse

Hei.

Noen som har erfaring med å gå på ski over Styggebreen på denne tiden av året? Mye sprekker o.l? :unsure:

Snakk med Juvass, men den er Nordvendt(skygge) og vinteren har holdt godt stand mot sommeren så langt i disse høyder så på disse tider så er det vel nysnø?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Hvordan er det å vandre oppi der nå, på denne tiden av året? Jeg og en kompis tenker på en "impulstur" på Lørda'n, er jo bedre det enn å spille Xbox...

Har det vi trenger av utstyr og klær, og melder oss på ett taulag med Juvasshytta. Men det er meldt snø idag og i morgen, så lurer på hvordan det er å gå i nysnø?

Joakim.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er det å vandre oppi der nå, på denne tiden av året? Jeg og en kompis tenker på en "impulstur" på Lørda'n, er jo bedre det enn å spille Xbox...

Har det vi trenger av utstyr og klær, og melder oss på ett taulag med Juvasshytta. Men det er meldt snø idag og i morgen, så lurer på hvordan det er å gå i nysnø?

Joakim.

Dersom dere har gode fjellsko og er glad i (snødekt) steinur, er det bare å reise på tur! Er litt tyngre å gå i nysnø, men det er jo en kort tur, så dersom dere er i normalt god form, tror jeg ikke det blir noe problem! :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir nok tidlig så vi får sol på toppen. Må jo få no' fine bilder av toppen. :)

Kompisen min er i utmerket form, jeg er i OK form. I forhold til min vekt, er jeg i eksepsjonelt god form. :P

Har vært der før, men det er vel nærmere 15 år siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Noen som har erfaring med å gå på ski over Styggebreen på denne tiden av året? Mye sprekker o.l? :unsure:

Styggebreen har ikke mange sprekker, men de som er der er stygge. Ifjor var det en sprekk like etter innsteget på breen, så legg ikke ut tauet utover breen før dere binder dere inn. Og så er det noen sprekker før man går iland på ryggen opp mot Piggen.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Hei! Ser det er meldt mye snø på Juvasshytta fremover. Er det mulig å gå på ski/kjøre randonee fra sommerskisenteret og til Galdhøpiggen nå? Eller er ikke dette vanlig på denne tiden? Noen som vet hvordan det ligger ann med snø over sprekkene osv? :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.