Gå til innhold
  • Bli medlem

såve med barn i telt/lavo hvordan?!


søs

Anbefalte innlegg

heia! hva har/bruker dere som ligge underlag når dere er ute med småbarn?! vi skal ikke gå så langt fra bilen, så vi har mulighet til å gjøre det komfortabelt...

takker for svar:) Siri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har vart ute i fyre sæsonger med barn:

Forutom vinter kjør jeg kun et tykkt cellplastunderlag, men har god sovepose. Jeg har med en ekstra vaddert fjellduk dersom temperaturen krabber nedover.

Ved lengre camptider, og på vintern, bruker jeg i tillegg exped downmat 7, og jeg har ved sterk kulde lagt et reinskinn nærmest soveposen, undertil.

Ellers har det aldrig vart en utforming med innsomning i telt; barnen pleier å være ganske ferdige i slutten av dagen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Vår datter var bare 3 uker gammel da hun ble med på den aller første turen i Lavo. Vi hadde da en god barnesovepose + at vi hadde med saueskinn som hun lå på. Saueskinn er noe vi også har brukt til henne på alle de andre turene vi har hatt, både sommer som vinter, og det er jo fordi saueskinn regulerer jo varmen selv, så hvis det er veldig kaldt så varmer skinnet, men hvis det er varmt så hjelper skinnet det til å holde det kjøligere, samtidig som det er mykt og godt å sove på. Nå som hun er blitt større så har vi kjøpt selvoppblåsbart liggeunder lag på XXL (husker i hva det heter) men det koster 1499,- og vi bruker det alle sammen og det blir 7 cm tykt, så det er fint for oss litt eldre også. Det er klart at slike liggeunderlag er jo litt store å ha med seg, men man må rett og slett prioritere det å ligge litt godt når en skal være ute og borte noen dager. God tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

må si meg endig med opplåsbare liggeunderlag er veldig kjekt,tar jo og veldig liten plass som er og en viktig fakor når far må bære med seg alt.

sist tur så ente det med att jeg måtte ligge på "vanlig" liggeunderlag og junior ville kun ligge på downmate 7UL,var uaktuelt og ligge på noe annet (er 3 år så kunne nok overtalt han men orka ikke) jeg sov som en stein på vanlig bamse underlag :) til sommertid er det veldig greit med synmate 7Ul og vinter på med pulk osv er det greit med downmate,men problemet er hvis man punkter da er det fort lit kritisk,sån sent er saueskinn bedre men tar igjen plass :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.