Gå til innhold
  • Bli medlem

Ajugilak Tundra Summer 195


Anbefalte innlegg

Hei

Er i tvil om jeg skal kjøpe meg ny sovepose eller ikke... Er på utkikk etter en 3-sesongspose, men plutselig så fortalte min mor at jeg har en Tundra Summer 195 liggende hos henne. Kult tenkte jeg :) og ser nå at komfort-temp er 10grader.

Det jeg egentlig lurer på er:

-10 grader, er det kun iført undertøy?

- Jeg sover gjerne iført ullundertøy på fjellet, så vil denne posen da dekke ett 3-sesongsbehov der temperaturen sjelden eller aldri går under nullpunktet?

- Finnes det evnt en bra ytterpose/innerpose som kan øke komforttempen med noen grader som er tilpasset en slik pose, uten at det koster skjorta?

posen skal i 95% av tilfellene brukes i telt.

Har forresten sett på noen 3-sesongsposer:

-Ajungilak Kompakt Recycled 3-seasons Sovepose (999,- på tilbud)

Liker gjenbrukskonseptet, samt at jeg digger å kjøpe ting på tilbud hehe.

-Ajungilak Kompakt 3-season Sovepose 999,-

Er vel noenlunder samme pose som over?

Viktor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg vil tro den posen du har før vil fungert fint ned til 0 så lenge du har ullundertøy under.

men det her er jo veldig inviduelt,jeg har sovet par grader under anbefalt men da er det viktig att du har på deg tørre klær og har spise bra osv,legger du deg i våte ullundertøy og våre sokker osv blir det ikke noe særlig i 0 grader i den soveposen her (ikke så mange andre eller men)

jeg fryser veldig fort på beina så jeg sover med ullsoker.

du kan kjøpe såkalt "laksen pose" det er jo kjekt uansett så kan du vaske det og ikke helesoveposen.

http://www.xxl.no/villmarksliv/soveposer-underlag/tilbehoer-soveposer/lakenpose-bomull-polyester-fasong-1001052?searchWord=lakenpose gir vel 3 grader så ikke så mye og håpe i taket av men,får lakenpose i alle mulig løsninger alt fra noen som gir par grader til noe som gir mange grader,må du nesten bare se lit rundt har selv en silke som jeg er veldig fonøgd med,men bruker den får og besskyte soveposen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.