Gå til innhold
  • Bli medlem

Renner i Hurrungane


torjus

Anbefalte innlegg

  • 5 uker senere...
Annonse

Skal være mulig å gå eggen fra Lauvnostind til Soleiboten, vi begynte men feiga ut på første opptaket, var såpass bratt å usikker snø der når vi var der.. Mn var der sent på dagen når snøen var temmelig våt;) Mn er noen kule renner, ikke at jeg har kjørt dem.. Enda!:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper Torjus tenker på sørrenna på Soleibotntind, den munner ut i Berdalsbreen. Jeg har ikke kjørt den, men har kjørt nordrenna på Vestre Austabotntind. Du ser sørrenna på Soleibotntind tydelig fra Vestre Austabotntind.

Vi hadde gode forhold, og da er det en kjempefin tur. Hadde det vært hardt ville jeg neppe kjørt der. Sørrenna på Soleibotntind er mye mer soleksponert, og har derfor en kortere sesong. Vi var der i juni i fjor, da var ikke den kjørbar, mens nordrenna på Vestre Austabotntind var fin. Jeg har inntrykk av at det er vanlig å gå opp renna på Soleibotntind. I skiføreren for Hurrungane er disse rennene beskrevet som en fin kombinasjonstur, og det tror jeg de må være!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

post-79-0-58283900-1340480754_thumb.jpgpost-79-0-47319100-1340480760_thumb.jpgpost-79-0-00250400-1340480767_thumb.jpgHei

Har kjørt renna på Vestre Austabotntind i går, 22.juni. Veldig mye snø i området. Kunne gå med ski fra bilen. Ingen tegn til sprekker eller bregleppe. Skikkelig sommersnø. Så veldig kompakt med heldigvis ikke isete. Gikk opp med stegjern. Ingen silkeføre men greit å stå ned. Uansett er det en fordel ikke å falle her.

Sørrenna på Soleibotntind hadde også vært mulig. Men bedre å ta den tidligere i sesongen. Se bildene for mer info.

post-79-0-86374000-1340480745_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken renne mener du? Vi sto på Lauvnostind og så noen kjøre ned nordsiden av Soleibotntind, relativt heftig. Tror ikke du kommer opp der!

og hvis noen kan fortelle meg hvordan jeg legger ved bilder her (uten url-lenke) kan jeg lime inn et par fra tilskuerplass :-P

For å legge inn bilder så svar med "bruk full editor" Nederst på siden kan man legge ved filer. Eller du kan først legge inn bildene i ditt galleri for så å finne de igjen på "my media" kanppen på toppen av svar feltet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Hei! Beklager sent svar! Takk for respons, gått litt tid siden jeg var innom forumet. Prøvde meg ikke på disse i våres dessverre. Jeg tenkte på nordsiden av soleibotntind faktisk, så renna fra veien og tenkte at det burde gå an å kjøre den. Men kan godt gi sørrenna en sjanse og. Kjørte derimot renna mellom Stølsmaradalstinden og fortoppen. Veldig fin nedkjøring det :) Veldig kult bilde fjellrypa! Hvordan kjørte han videre derfra, ser litt ulendt ut?

Ang. traversen Lauvnostind - Soleibotntind har jeg hørt om de som har gjort det, Går en renne ned fra ca midt på eggen, studerte den litt fra ringsdalen, men den ser skummel ut. Lite rom for feil der, dessuten raste det mye snø (dette var i midten av mai ca).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
  • 2 måneder senere...
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Ser litt dristig ut det der. Det har gått ras til høyre i bildet og det har løsnet endel snø der han har kjørt.

Skal ikke så mye til før det siste droppet blir ukontrollert hvis snøen sklir ut...

Ja, når ein ser slikt skjønar ein kvifor det av og til går gale.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.