Gå til innhold
  • Bli medlem

Treningsopplegg


Anbefalte innlegg

Annonse
Gjest Srx (Ron)

Trener kort og effektivt.

Prøver om sommeren å komme meg på trimturer opp på fjellet eller andre plasser. 30-90 minutter 2-3 ganger i uka. Helst på steder jeg ikke har vært før. Samt av og til på kjente plasser på tid for å teste formen.

Om vinteren 2-3 ganger i uka ut i lysløypa på ski 30 - 90 minutter.

November / Desember og April - Mai kan det være vanskelig. Dårlig skiføre er det og liker ikke å jogge etter asfalt. Litt vakum der, treningsstudio ska testes neste gang.

Forsøker å trene 2 - 3 ganger i uka med noe. Helst kondisjon.

Har nylig meldt meg inn i på treningssenter drevet av en kiropraktor og en fysioterapeut (ja, sliter med dårlig rygg).

Hadde faktisk gjennomgang med kiropraktor i går på øvelser som er bra for meg. Utrolig lærerikt, fikk en skikkelig øyeåpner der.

Faktisk "alt" av styrketrening jeg har gjort i løpet av 25 år har egentlig vært feil. Ikke så mye skadelig feil, men feil med tanke på utbyttet av øvelsene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Paddling av kayak er veldig fin trening, ellers så svømmer jeg og går på ski om vinteren og sykkler og sti-løping om sommeren, ca 4 ganger i uken. en dag med lett trening(30min) en dag med hard trenging (90-120min) og to dager med normal trening(40-60min). Jeg liker ikke treningstudioer eller jogging på asfalt, bor heldigvis nær skogen. Det er mye mer motiverene og trene ute syntes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har personlig blitt avhengig av SUP (stand up paddle board), men ser jo at dette kan være lite fristende for alle å investere i. Som med kajakk trener du hele overkroppen, men siden du står oppreist på et brett trenes også nedre del av kroppen. Komplett trening i en økt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Enklest er å bruke beina, sykkel til hverdags, og spare på bensinen.

Gjorde dette mye før, men så fikk vi oss elbil. Den koster ingenting å bruke, og den blir ikke påvirket av kaldstartslitasje slik de gammeldagse motorene gjør. Resultatet er at vi nå bruker en brøkdel av energien vi gjorde før, selv om vi nå kjører vesentlig mer. Noe veldig positivt har altså en negativ bakside, og det er at vi trimmer mindre fordi bilen er så innmari komfortabel og gøyal å kjøre, til en pris av null og niks...

Men noen korte økter til butikken blir det likevel. Det er fordelen av å ha 200moh på 1 km til butikken :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg løper et par ganger i uken. Det er veldig bra for fjellturtrening. Hvis du springer på litt ulendt underlag, trener du også opp anklene.

På grunn av tog som ikke kjører og busser med sommerruter ser jeg meg også nødt til å sykle 2 x 1 mil om dagen som bare en liten del av den lange veien til jobben. Ellers gikk jeg i går på en liten topptur i skogen i nabolaget med en vennine, i godt tempo. På onsdag har jeg tenkt å gjøre det samme ved Semsvann. Der er det også noen skikkelig lange bakker.

Ellers har jeg brukt hele sommerferien på fjellturer, løpeturer, lette kanoturer og 1 sykkeltur. Liker også veldig godt å gå langrenn (helst på kondispinner).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykling, spesielt på sti, er undervurdert. Bruker SVÆRT mye muskler / grupperinger ift vanlig landeveg. Blir kjent i nærområdet også.

Også blir jeg svært blid av en tur i gjørma, smiler gjerne fra øre til øre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Outdoorsmagic roset boken herifra http://www.hillfit.com/

Enklest er å bruke beina, sykkel til hverdags, og spare på bensinen.

Kanskje sette av minst en ettermiddags økt i uka, der du går med fjellsko og, den sekken med den lasten du regner med å bære på tur, dette bremser forfallet med minimal innsats ;)

Den boka kjøpte jeg. Ingen fare for at den støver ned i hylla heller, for den er elektronisk (pdf). :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Det er fordelen av å ha 200moh på 1 km til butikken :-P

Där vill jag bo! Här är det flackt eller lite kuperat om man har tur.

Håller igång året om med löpträning januari-december, helst på stigar, under snösäsongen som tyvärr oftast är allt för kort här i södra Sverige får jag springa på grusvägar eller asfalt (Icebugs dubbskor rekommenderas varmt: vadå halka?), rullskidor oktober till mars, längskidor om det nu finns snö. För att inte komma undan träning deltar jag i lopp som Göteborgsvarvet, Lidingölopp och Vasaloppet mm. Cykling på sommaren. Till vardags i möjligaste mån cykel och trappa istället för bil och hiss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Där vill jag bo! Här är det flackt eller lite kuperat om man har tur.

Håller igång året om med löpträning januari-december, helst på stigar, under snösäsongen som tyvärr oftast är allt för kort här i södra Sverige får jag springa på grusvägar eller asfalt (Icebugs dubbskor rekommenderas varmt: vadå halka?), rullskidor oktober till mars, längskidor om det nu finns snö. För att inte komma undan träning deltar jag i lopp som Göteborgsvarvet, Lidingölopp och Vasaloppet mm. Cykling på sommaren. Till vardags i möjligaste mån cykel och trappa istället för bil och hiss.

Jeg har flyttet fra dette

870582-11-1307479295148.jpg

Til dette!

Vengedalen.jpg

Anbefales om man er naturglad. Følg drømmene... :D

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.