Jump to content

"Gnist sikker" tur bukse?

KjetilØ
 Share

Recommended Posts

Jeg har norønna dovre heavy duty hybrid buksene. Har hatt de i to år og er meget fornøyd. Fyrer stort sett alltid bål på tur og relativt hardt på høst/vår/vinter. Har ikke fått noen gnisthull enda.

Så lenge du går for bomull eller tykke syntetplagg så trur jeg du skal være trygg.

eller så kan du kjøpe deg en arbeidsbukse fra f.eks. snicers, blåklader eller victoria? Velg da en modell uten alle ekstra lommene. Selv om de kan være grei å ha til alt mulig utstyr. Og hvis du ikke bruker de kan du putte ekstralommene, ned i de vanlige bukselommene innenfor så er de vekke, eller bare klippe de av. Mobil-lomme, GPS-lomme og en lomme til knivsliren og foldekniven eller multiverktøyet er også en kjekk ting å ha.

De er nok ikke like fancy som dine tur bukser, men de er meget behagelige å gå med ifht dongeri, løs passform, relativt billig. tåler MYE, revner ikke mer om du får ett lite hull, og jeg tror du får de i flammesikker utførelse også. Ventilasjonsglidelåser kan du se langt etter, eller sy inn.De kommer i vanlig svart hverdagsutførelse også.

Om det er selve bålbrenningen som er fokus kan det være noe å vurdere... :)

I tillegg til dei svara du har fått, er det all grunn til å vurdere kva du hiv på bålet. Gran sprutar gnister og bør derfor unngås. Det meste anna brennbare ein finn i skogen, er derimot uproblematisk.

Jag föreslår Klättermusen, långt ifrån billiga och ibland även en del "egna" lösningar men gillar man dem så är det riktigt bra produkter.

http://www.klattermu...Grupp=Ekologisk bomull&produktKategori=Byxa

Det kan være verdt å merke seg at Gleipner 2.0 er på vei ut til butikkene. Den nye modellen har fått lufting i sidene. Her har du imidlertid et godt utgangspunkt for pruting på den gamle modellen! Knall bukse! Den mangler glidelås/klaff over stikklommene og de vil derfor kunne ta inn snø/vann, noe som har blitt poengtert på forumet tidligere.

• 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Share

• Similar Content

• By UteLiv
      Hei!
      Jeg ønsker å kjøpe min aller første turbukse i voksen alder og er rett og slett rådvill. Grunnet funksjonsnedsettelser kommer jeg ikke til å noen gang gå de lengste turene, men litt frisk luft er jo alltid godt for både kropp og sinn. Jeg er på utkikk etter en turbukse som tåler at jeg setter meg på knærne for å plukke sopp og på rumpa, tja, hvor som helst for å kunne ta en pause.
      Siden jeg er 154 cm høy, så ser jeg at jeg antageligvis må legge opp buksa noe som går fint dersom det ikke er en glidelås i veien. Jeg kjøpte Norheim Rondane 2.0, men syntes lommesømmen gnagde for mye inn i låret og jeg likte heller ikke stoffet i siden.
      Det er svært mulig jeg har for høye krav, spesielt grunnet studentbudsjettet, men jeg tenkte at det kan hende man har flaks og at noen tilfeldigvis har et tips på lur.

Ønskeliste:
      - Ikke så lang/ikke glidelås nederst
      - Slitesterke knær og sete
      - Tåler ok mengde vind og vann
      - Middelshøy eller høy i livet
      - Stretch over sete og knær?
      - Under 1500,- (gjerne noen kupp!)

Setter stor pris på svar!
    • By elisati
      Har noen erfaring med denne jakken? https://www.bergans.com/catalog/clothing-women/jackets-women/shell-jackets-women/Eidfjord-Lady-Jacket
      Tenker meg en ny skalljakke og er generelt veldig glad i passformen og kvaliteten på Bergans sine klær.  Tar også gjerne i mot  tips om andre gode skalljakker
      Bruksområdet for jakken er allsidig friluftsliv.

• By Erikstad88
      Hei! 
      Noken som har kjennskap til den nye Harkila dressen? Held den mål mtp regn og mykje nedbør? 
      Takkar for svar
    • By MortenL
      Vindbukse til vinterfjellet: Er på utkikk etter en modell med glidelåser i sidene, slik at den kan tas av og på uten å måtte ta av ski og sko. Bør være litt romslig, da jeg ønsker å kunne ha primaloft-TIB innenfor. Gjerne med seler.
      Noen anbefalinger?
    • By SivSK
      Hei! 
      Er det nokon har noko erfaringar med ulike ull-bher? 
      Skulle gjerne hatt ein med litt hold i, men også mest mulig ull. Er det mulig? 
  • Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use, and privacy rules Privacy Policy