Gå til innhold
  • Bli medlem

Gode dunposer til barn


Anbefalte innlegg

Annonse

ja det her kan jo bli spennde og se om du får noe svar på.....jeg undersøkt en del i vinter og litt fremdeles....

jeg har kontaktet nanok og spurt om dem kommer til og lage noe,dem sa att hvis det kom bestiling på 200 stk så kunne dem spesial lage soveposer,så da er det bare 196 igjen da hvis jeg og du bestiler 2 st khver kjell ;) (det her var i mars i år dem sa)

men dem var noe posetivt til selve konseptet dvs sovepose til barn men dem skal gå bort fra nanok og alt blir lansert som Åsnes i 2013,kansje det kommer noe da....

jeg har og sendt mail til mammut og spurt om dem lager sove pose til barn men har ikke fått noe svar (sendt mail til dem 27 april mulig dem fikk noe og tenke på?) har selv vurdert og kjøpe en 165cm her til junior http://www.westernmountaineering.com/index.cfm?section=products&page=Sleeping%20Bags&ContentId=71 da dem har ganske mange bra virker det som.

samtidig så selger http://www.isbjorn.no/ dem lager jo på bestiling har selv en isbjørn som er ekstra stor slik att jeg og junior har delt den i vinter.....vurdere og kjøpe en liten en til han slik att han får egen til vinteren.

men dem er så stoooore tar veldig mye volum,mere info her http://www.fjellforum.no/index.php?/topic/21059-varm-vinterpose-til-barn/page__p__14046__hl__isbjørn#entry14046

posetivt med isbjørn er jo att det er utprøvd og det er veldig bra kvalitet,på en annen side så er det slik jeg ser på det primært vinter som er problem da på sommertid kan dem bare ligge i en voksesovepose (har selv http://www.helsport.no/no/Infosenter/Spesial_og_eldre_soveposemodeller/Haukeli_dun) blir ikke så kalt uanset er mere kjedlig og sove i en voksesovepose om vinteren,enda men kan knyte igjen osv syns jeg det blir fort mye unødvendig og varme opp får junior.

Sov fint i -12 med junior (var da 2.5 år) i isbjørn Bjørnøya så frister jo en del og kjøpe en isbjørn til :)

det blir jo pulk som blir brukt på vintertid og da har man stortset god plass,eller tenker du på sommertid? til sommertid hvis du skal ha dun ville jeg bare kjøpe en som er rimlig varm voksen (blir jo dyrt men har det jo lenge)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har sendt mail til dem og spurt om en som er 150cm lang (bør vare til junior er 6-7 år da og 135cm) og er ok i -15 (kvinne temp) blir vel noe av det her som passer best http://roberts.pl/Cat1_09.htmls

spurt og om mulighet til og få 93/7/850 kvalitet hvor mye det kostet :)

Dumt det ikke står noen ca priser på siden blir veldig vansklig og finne ut av noen ting :)

vurdere og kjøpe en slik her til meg selv og så spurte om prisen til 190cm og :)

edit:

da har jeg fått svar,så blir vel fort 2700 kr + moms/toll osv så ender vel fort på 3500 sikkert da,må si jeg syns det blir noe stivt får en barnesovepose...samme fra isbjørn blir vel fort 1200 kr inkludert alle sammen,men da får man jo et helt annet volum.

legger og med vedlegg på prisliste.

"

Shipping is 20 euro (economy post), 25 euro (priority post) or 40 euro

(courier).

You wrote the details of the Makalu sleeping bag and I don't recommend

this bag for your child - it's a very specific one.

I rather suggest the Voyager 800 that filled with 850 cuin down covers

temperatures down to -18C for a standard resistant to cold woman.

Such a bag in size XS R will be optimal for a person 145 cm tall (max.

150 cm) and will cost 339 euro.

The same bag in size XS-7 R will be optimal for a person 138 cm tall

(max. 143 cm) and will cost 330 euro.

If you have any questions or need an advice, feel free to write."

"

SLEEPING BAGS STANDARD MARCH 20124.0.pdf

SLEEPING BAGS VERSION 850 CUIN MARCH 20124.0.pdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint du tok tak i det. Ja det var dyrt, men da har man pose noen år...og det er skikkelig og lett. Må høre med sambo.

Kan du høre om de har sesongsalg eller kvantumsrabatter ? De svarte bra kjapt!

Tastet på Tapatalk på en sprukken iPhone

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sendt mail og spurt om mulighet om det blir billigere hvis man kjøper 5 stk,det er jo kanskje mulig att flere intrisert her :)

og om det er noe salg på det av og til (noe jeg tviler på men) så venter i spenning :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"All our products are made to an individual order, we don't sell from stocks so there are no sales. But of course if you buy 5 of them it will be cheaper. For 2 bag's ordered together we always give a 5% discount. For 5 bags (the same bags) I could give you 10%.

Note please that the same bag with 750 cuin down will be also much cheaper even if we put more of it to get the smae comfort temperature.

I.eg. the Voyager 900 XS R filled with 750 cuin down (comf. temperature for a standard resistant woman down to -17C) will be 302 euro.

"

The bag you mentioned will weigh approx 1,22 kg and the volume (when

packed) will be 8,32 dcm3

det her var alså den her "The same bag in size XS-7 R will be optimal for a person 138 cm tall

> (max. 143 cm)

så da har vi hverfall fått nok info :)

jeg tror nok jeg bestiler en slik en,så får jeg håpe att junior blir med på tur videre,bruker man den her samme med lakenpose og pent så skal man vel ikke se bort fra att man får solgt den her videre når junior blir får stor

edit:sendt mail til isbjørn og spurt om pris der på Bjørnøya og Jan Mayen 150cm med glidlås hele veien.....blir jo fort 3k får den fra polen blir lit dyr (snakket med min bedre halvdel)

edit (16 mai) ringte isbjørn og spurte om dem hadde fått mailen osv,dem skulle få svart meg tidlig neste uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.