Gå til innhold
  • Bli medlem

Noen som vet om det er skiføre i leirungsdalen, nå?


Herr D

Anbefalte innlegg

Har mulighet for å ta noen dager i neste uke. Er godt kjent i omkrigliggende områder, men har aldri gått inn Leirungsdalen.

Planen var å ta med hund og telt, (ski), og litt pågangsmot og ha noen fine dager der...hvilke topper som skal bestiges og hvor langt det skal gås er beslutinger som blir tatt underveis. Har greit med utstyr både til vinterbruk og vårbruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kom hjem fra en runde Tyin-Olavsbu-Skogadalsbøen-Tyin i går. Mye snø (var uproblematisk på 850m i Utladalen), og utrolig fint føre. Er jo mindre snø vestpå, men burde være uproblematisk i Leirungsdalen, da den ligger såpass høyt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom hjem fra en runde Tyin-Olavsbu-Skogadalsbøen-Tyin i går. Mye snø (var uproblematisk på 850m i Utladalen), og utrolig fint føre. Er jo mindre snø vestpå, men burde være uproblematisk i Leirungsdalen, da den ligger såpass høyt.

Ok, og takk for svar. Da Blir det kanskje Leirungsdalen. Får det nok ikke til før i begynnelsen av neste uke....men snøen er der nok til da. Må bare låne meg et par staver, ettersom gamlefar knakk mine staver når han gikk skarverennet. :-)

I mellomtiden får jeg finne frem utstyr og kart og legge en slagplan!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjørte ned nesten hele Leirungsdalen (fra det vannet på 1578m) for to dager siden (30/4) etter å ha vært på Høgdebrotet og Tjønnholdsoksle.

Det var bra med snø. Elva er synlig bare noen få steder, og ingen antydning til råtten snø. Sank kanskje 5cm nedi snølaget da vi kjørte nedover, trengte bare stake litt f.o.m. Tyskerplassen :smile: En fantastisk tur i SOL, SOL, SOL!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde to fine dager i Svartdalen i sommer der vi traff noen jenter som kom fra Leirungsdalen. Siden det har jeg hatt en plan om å gå den enten på ski eller på beina, samt raske med meg en topp eller to. Høgdebrotet og Tjønjoldsoksle er notert som mulige mål.

Problemet er ikke lysten til å dra, men alle disse helvetes sivilisasjonsforpliktelsene! :-)

Avtaleboken er full av antitur-ting denne uken, så jeg sitter og leser/ruser meg på toppturlesning i jotunheimen om kvelden nå. Må få det til i neste uke. Desto større er gleden når du endelig klarer å presse inn noen små fridager i tilknytning til en helg og bare late som om ingenting annet eksisterer en litt villmarksliv og alt det som medfølger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.