Gå til innhold
  • Bli medlem

Skisesongen slutt, kansje?


Gjest Srx (Ron)

Anbefalte innlegg

Gjest Srx (Ron)

Her i Nord.-Troms tiner det i en forferdelig fart. Det såg så bra ut, masse sne og nattefrost. Siste 3-4 dager så har det vært varmt og regn. Er nokk sne i lysløypa, men sneen er mest bare slush.

Vurderer å klargjøre skøyte og klassiskskia for sommeren, håper på enda ett par turer på fjellskia og kansje en skutertur eller to i helga.

Hvordan er forholdene andre steder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det tiner fort her på nordvestlandet også. Det er nok snø i fjellet, men det er slush og råtten snø. I dag er det sørvest kuling og regn (standard vær her på nordvestlandet) så det tiner nok fort nå. Blir vel å vende nesen innover i landet, til Trollheimen bl.a. for å dra ut skisesongen i det lengste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skisesongen slutt allereie? Det er jo bare april!

Etter ei heller snøfattig påske her på austsida av langfjella, har det teke seg kraftig opp att i vekene etter påske, så no er det knallforhold i fjellet. Eg reknar med at ski vert helgesysselen to månader til, så avsluttar eg skisesongen med 2-3 dagar i Blåskavelenområdet i månadskiftet juni/juli.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble ikke mange skiturer, kun en topptur, heller ikke mange scooterturer.

Nå småregner det her, og +6 grader, kan ikke bli bedre med tanke på at jeg nå ønsker snøen og isen(på vannene) bort.

Fluestanga er nå rimelig klar :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og på Sunnmøre må arrangerte turer avlyses i helgen pga nysnø/snøvær...

I fjor kom jeg litt sent i gang med topptur, så første med randonne var først 05.juni. Siste 27.juli, dog med sykkel og litt gåing. Ikke noe problem å finne snø i juni hverfall, og med påfyllet som har vært i år så ser det lovende ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Srx (Ron)

Vært og rundet litt på vollen med barna (sneskuter), regner med den blir satt bort nu, om ikke mildvær og regn snur. Er siste skuterhelga her i Nord (5 mai).

Selv håper jeg på en isfisketur eller to i mai med fjellskia.

Men været er trasig, regn regn og regn. Vanndammer og slush i sneen overalt.

Fortsetter det slik blir det fare for sørpeskre og slushras.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17-mai helga blir det ski og pulk tur inn i Børgefjell fra Svensk side for å fiske på isen. Erfaringsvis så er det godt med snø og tykk is.

Ved å se på et live Web kamera fra Klimpfjäll Högfjällshotell kan man få en liten pekepinne hvordan ståa er i grense fjell traktene.

Link: http://www.klimpfjall.se/

Høres bra ut. Legg ut turrapport med bilder her på forumet etter endt tur da ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.