Gå til innhold
  • Bli medlem

Hjemmelaget utstyr - gjett hva dette er


rotehodet

Anbefalte innlegg

Hei,

sist jeg var i et snekkerverksted var i sjette klasse. Det er noen år siden for å si det mildt. Nå som jeg har et eget snekkerverksted så har jeg gjenopptatt gamle kunster, eller fått bekreftet hvor mange år siden jeg var på et snekkerverkstedet.

Resultatet ble deretter.

Her er første test av et hjemmelaget friluftutstyr jeg brukte en time på i sted. Det mangler noen sluttdetaljer så det er sagt.

Klarer dere å gjette hva dette er?

Det hadde vært fint om dere også kom med noen vittige hjemmelagde friluftsutstyr også.

post-5172-0-95669700-1335388954_thumb.jp

post-5172-0-28793400-1335388970_thumb.jp

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Srx (Ron)

Kiler til å kile opp teltet?

Dupp?

Kloss til å spole gammelt fiskesnøre på?

Tyggeleke til hunden?

Jeg gir opp......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har du jo laget den. Men om man har en knekt tommestokk så kan du kappe og ev male egen skala på den. Ville satset på plasttommestokk da den tåler vann og låser seg i 90grader i leddene. Uknuselig, nei men tåler veldig mye. Er som regel ytterste leddet som ryker av slitasje først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Srx (Ron)

Har i fiskeveska målebånd, burde duge det om sjangsen byr seg. Men bevare meg vell, flott bjørne bæsj/spormåler. Aldri sett noe lignende :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SNO gir tusen kroner hvis man kan dokumentere bjørneruke med GPS koordinater, et bilde og en liten prøve. Og nå som det er bjørnene har kommet ut av hiet og blitt observert i nærområdet så er det kjekt å ha utstyret klart. Men ja, tommerstokk duger selvfølgelig det også.

*notere i bakhodet å ta med et uringlass e.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tommestokk i plast tåler voldsomt mye. Jeg er håndtverker og har mine stort sett i over ett år før de knekker. Og da knekker jeg de pga jeg bruker de som trommetikke, sverd, fiskestang eller bare "må sjekke hvor mye den tåler".

Men jeg bruker den til å måle avstand med også en gang i blandt da. Men mest brukt som sverd, eller brettet som "gevær" på jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tommestokk i plast tåler voldsomt mye. Jeg er håndtverker og har mine stort sett i over ett år før de knekker. Og da knekker jeg de pga jeg bruker de som trommetikke, sverd, fiskestang eller bare "må sjekke hvor mye den tåler".

Men jeg bruker den til å måle avstand med også en gang i blandt da. Men mest brukt som sverd, eller brettet som "gevær" på jobb.

Etter noen år med ingeniørstudie var jeg ute et år som tømmermann og tommestokker kjøpte jeg stort sett alltid i flertall.

Glem den ute en natt og den er ødelagt(Vanlig type), men det sikreste er like vel å låne den bort til et barn. Da tar det i beste fall noen minutter så har du en liten bit som du kan ha i sekken.

Jeg hadde en gang en fiskekniv med mål på. På den ene siden var det cm, men på den andre siden var en cm bare 5mm lang. Fin til å legge ved siden av fisken ved fotografering.:cool:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 måneder senere...

Hei,

sist jeg var i et snekkerverksted var i sjette klasse. Det er noen år siden for å si det mildt. Nå som jeg har et eget snekkerverksted så har jeg gjenopptatt gamle kunster, eller fått bekreftet hvor mange år siden jeg var på et snekkerverkstedet.

Resultatet ble deretter.

Her er første test av et hjemmelaget friluftutstyr jeg brukte en time på i sted. Det mangler noen sluttdetaljer så det er sagt.

Klarer dere å gjette hva dette er?

Det hadde vært fint om dere også kom med noen vittige hjemmelagde friluftsutstyr også.

Du må vaske og beise gulvet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.