Gå til innhold
  • Bli medlem

Mulig å til fots snart i Sirdals- og/eller frafjordheiene?


Mariella

Anbefalte innlegg

Hei!

For tiden bosatt et godt stykke lenger sør i Europa, men skal på hjemvisitt til stavangertraktene om en uke. Kribler etter å få sekk på ryggen og fjellsko på beina.

Noen som vet om det er noen ruter hvor snøen har gitt slipp? Evt. er det nok snø til fortsatt å kunne komme seg frem på ski?

Tenker helst på ruter fra hunnedalen:)

Takker for svar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

For tiden bosatt et godt stykke lenger sør i Europa, men skal på hjemvisitt til stavangertraktene om en uke. Kribler etter å få sekk på ryggen og fjellsko på beina.

Noen som vet om det er noen ruter hvor snøen har gitt slipp? Evt. er det nok snø til fortsatt å kunne komme seg frem på ski?

Tenker helst på ruter fra hunnedalen:)

Takker for svar:)

Jeg var på Blåfjellenden i påsken, og har snakket med folk som var innover på snøscooter i uka, det er fortsatt snø, og alle vann er islagte.

Jeg er nettopp nå kommet ned fra en tur til Bynuten. Det virket som om det er kommet litt nysnø oppe på den gamle innover toppene. Det lyste i hvert fall hvitt...

Alternativet til Bynuten i dag ,var innover Fidjadalen på dagstur. Her er det sikkert mulig å komme et stykke innover. Jeg skulle tro at du ikke vil møte snøen før ved Månastødelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på Blåfjellenden i påsken, og har snakket med folk som var innover på snøscooter i uka, det er fortsatt snø, og alle vann er islagte.

Jeg er nettopp nå kommet ned fra en tur til Bynuten. Det virket som om det er kommet litt nysnø oppe på den gamle innover toppene. Det lyste i hvert fall hvitt...

Alternativet til Bynuten i dag ,var innover Fidjadalen på dagstur. Her er det sikkert mulig å komme et stykke innover. Jeg skulle tro at du ikke vil møte snøen før ved Månastødelen.

Er nok fortsatt vanskelig å gå uten ski de fleste steder i dette området enda ja..som nenvt over. Går derimot fortsatt fint ann å bruke ski, men mye usikker is på vannene selv om den ser sikker ut i de lavere delene av sirdalsheiene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Se Norge.no viser snøkartet at det er bart i Fidjadalen helt opp forbi Blåfjellenden turisthytte, men man kan gjerne ikke stole på dette? :huh:

Siden de jeg snakket med var inne på snøscooter i forrige uke, ville jeg ikke uten videre stolt på det, men det kan være at snøen ikke begynner før ved Fed f. eks.

(Jeg tror det vil være en god del fenner før dette.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.