Gå til innhold
  • Bli medlem

Hilleberg Nallo 3 GT - Dårlige testresultater...


mortonominus

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har nettopp bestilt meg et Nallo 3 GT etter varme anbefalinger fra forskjellige hold. En test forbrukerportalen har gjort av teltet gjør meg likevel litt urolig...

http://forbrukerport...produkter/7637/

http://forbrukerport...6/1145347243.36

De sier at teltet scorer lavest av alle i testen på vanngjennomtrengning (laboratorietest) og også dårlig på slitestyrke. Totalt i testen er det bare såvidt Hilleberg slår et McKinley-telt til 1800kr. Jeg trodde duken var noe av det Hilleberg gjorde virkelig bra, og alle andre tester forteller meg at det er tilfelle, så jeg sliter litt med å tro på denne testen, men blir likevel litt skremt.

Nallo 3 GT havner under et par alternativer i testen som jeg har vurdert før jeg kjøpte, Fjällräven Akka shape r/s 3, og Helsport Fjellheimen 3 camp. Lurer derfor på om noen har erfaringer med disse teltene mot hverandre, f. eks. i forhold til hvor lenge de tåler hardt regn?

Er det noen som har erfaring med problemene som testen viser hos Hilleberg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Denne testen har blitt tatt fram gang på gang og andre her kjenner detaljene bedre enn meg. Mener å huske at teltet i denne testen har feil med duken/feil duk, men dette vet andre bedre enn meg. Basert på erfaring med telt jeg eier vil jeg si at Hilleberg verken er bedre eller dårligere en Helsport, Expeed og Terra Nova.

Hilleberg er uten tvil telt med god kvalitet. Om de er verdt den høye prisen er en annen sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk det splitter nytt av en fyr til bortimot halv pris, ellers hadde jeg nok gått for et rimeligere alternativ :)

Ja, det ser jo ut som teltet i den testen er uvanlig dårlig, siden Hilleberg bare får gode kritikker alle andre steder. Noen som kjenner detaljene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri hatt problemer med vann/fuktgjennomtrenging i mitt telt. Er superfornøyd og 100% trygg på dette teltet her. Står fjellstøtt uansett hvor mye det har blåst og regnet. Testen er fra 2006 så mye kan ha sjedd siden da. Mitt telt er fra 2009..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg har 2011 utgaven. Kan vanskelig se at dette teltet skal komme dårlig ut. Det virker veldig solid og veldig gjennomtenkt med MANGE kule detaljer. I vind står det meget stabilt og det jeg har opplevd av regn til nå, har vært helt uproblematisk. det hører dog med til historien at jeg ikke har opplevd å ha det i kraftig regn enda.

Lars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hender det blir feilproduksjoner på telt. F.eks at forsgling av sømmer ikke er gjort skikkelig. Så et review på et av mine telt en gang som ikke var tett. De byttet det hos leverandør og det neste var tett.

Glipper skjer innimellom så kanskje de var uheldig med testtelt. Har ikke hatt teltet selv så mener derfor ikke noe om det.

Men så vidt jeg har skjønt er det mange som har slike telt og var de ikke tette hadde man nok funnet flere innlegg på nett om det enn man gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du blir veldig fornøyd med Nallo Mortonominus. Hva som gikk galt på den testen tror jeg aldri ble oppklart. At det teltet Forbrukerrapporten tok inn til test ikke var av vanlig Hillebergkvalitet er klart.

Har kjøpt mange telt etter Nallo og sett på enda flere. Mener at Nallo fremdeles er det beste, mest allsidige og lette fjelltelt en kan finne i 2-3 mannssegmentet. Jeg synes kvaliteten og detaljene er bedre enn på telt fra Helsport, Black Diamond og Nanok som jeg har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Testen vart naturlegvis gjennomdebatert den gongen resultatet vart kjent. Eg har ingen linkar å vise til akkurat no, men utfra det eg hugsar, så bekrefta Hilleberg den gongen at teltet i testen hadde teltduk frå ein bestemt levering av teltduk med feil. Eg hugsar ikkje sikkert om dei hadde kutta ut denne bestemte leverandøren etterpå, eller om dei bare hadde endra kvalitetskontrollen for å hindre at det same skulle skje att. Konklusjonen var i alle fall, og all erfaring seier det same, at testen ikkje er representativ for kvaliteten til Hilleberg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har Nallo 4GT og er fornøyde. Graden av vanngjennomtrenging som en får i testen, høres spesielt ut. Hilleberg er et hestehode framfor alle andre når det gjelder kvalitet og utforming, så det er rart dersom de bommer på vanngjennomtrenging. Selvfølgelig kan bra produsenter drite seg ut de også, men i og med at Hilleberg bruker duken som en av sine største salgsargument, virker det underlig dersom det ligger en svakhet her.

Sjekk litt rundt. Kanskje du burde sende en epost til Hilleberg for å høre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke sende Hilleberg en epost og spørre? Kopiere inn svaret her. Setter pris på en god oppklaring på dette en gang for alle : )

Ei slik oppklaring ein gong for alle, ligg ein eller annan plass på nettet allereie, det er bare eit spørsmål om å finne den. Og sjølv om nokon legg inn ei slik ein gong for alle oppklaring her, er det likevel bare eit tidsspørsmål før denne heller ikkje vert funne når nokon les testen og stiller det same spørsmålet att.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for alle svar! Har lest litt rundt, og Bo Hilleberg selv skal visst ha kommentert den testen ett eller annet sted. Nå finner jeg ikke den forumtråden, og linken jeg har funnet til den fungerer ikke. I alle fall, jeg regner med teltet funker fint, får bare teste sjøl :)

Ser at Kerlon 1200 har en vannsøyle på 3000, mens både Fjällräven og Helsport sine duker skal ha 4000, uten at jeg veit hvor mye det i praksis har å si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.