Gå til innhold
  • Bli medlem

Tentipi Lavvo


Munin

Anbefalte innlegg

Tenkte å informere dere der ute om service og kvalitet omkring en Tentipi Vagge lavvo.

For noen år siden gikk jeg til innkjøp av en lettvektslavvo. Etter å brukt mye tid falt valget på Tentipi sin lettvekt 6-8 pers lavvo. Dette er en lett lavvo, men meget slitesterk, og har fulgt meg på mange turer både på vinter som sommer. I.o.m at den er lett blir den også med på lengre turer, det er helt greit å ha den i sekken.

Jeg har vært veldig fornøyd med den og hadde tenkt å ha den i mange år til, men så...

I fjor vinter var hadde jeg som vanlig med meg en ovn inne i den på en av mine korte turer, men utenksom som jeg var så kom topphatten borti pipa. Dette resulterte i at topphatten smeltet.

Jeg kontaktet Tentipi sentralt i Sverige for å få tilbud på en ny hatt. Der fikk jeg en meget hyggelig mail om hvem jeg mått kontakte i Norge. Som sagt så gjort. Jeg ringte Tentipi Hamar. der fikk jeg en fyr i andre enden som hørtes ut som han drev en campingplass eller noe, ihvertfall ikke som en autorisert selger av Tentipi sine varer. Men når de sentralt anbefaler ham, så måtte det vel være ok.

Jeg spurte om en topphatt til min lavvo. etter mye om og men fant han ut at det gikk å skaffe, men han viste ikke prisen. Men sa at disse var svært billig. Ok tenkte jeg da tar jeg en sånn bare send, ga jeg beskjed om. Etter et par uker kommer en pakke fra Sverige, der verdien er satt til litt under 1000kr. Da burde det ha ringt noen bjeller, men jeg ante ikke uråd enda. Jeg måtte betale toll og moms på verdien som var oppgitt, sånn som man må når man kjøper fra utlandet. Jeg hørte ikke mer, så jeg trodde faktisk dette var alt jeg skulle betale, da holt det stikk det som ble sagt at de var ganske billige slike topphatter. Men neida. Etter fire måneder fikk jeg regning på topphatten i posten, den lød på kr. . Det vil da bety at denne hadde kostet meg mye over tusen kroner. Mulig jeg er vrang men i mitt hode er dette ikke billig. Jeg kontaktet dem igjen og spurte om de da skulle trekke fra det jeg allerede hadde betalt inn. Da skjønte de ingenting, de mente at de hadde gjort meg en tjeneste med å få Tentipi sentralt til å sende det direkte til meg, og skjønte ingentig på at jeg hadde måtte betale for å hente ut pakken. Jeg forklarte at dette er vanlig praksis ved forsendelser fra utlandet. Selvsagt hadde jeg ikke kvitteringen, ettersom det hadde gått fire måneder. Vel, etter mye frem og tilbake, og mye sinne og frustrasjon skulle de sjekke ut hva som hadde gått galt. Så ble det stilt igjen i fire nye måneder, så forrige uke kom en ny regning fra dem. Der lå det en trussel om rettslig innkasso hvis regningen ikke ble betalt. Dette var dråpen! Så nå er regningen betalt. Lavvoen er gjort ren og topphatten er bytta. Og lavvoen er solgt! Aldri i verden om jeg skal kjøpe en Tentipi lavvo igjen. Nå har jeg kjøpt meg en Helsport. Dette er norsk og jeg regner med at det er lettere å forholde seg til dem, når det gjelder service. Så hvis dere skal kjøpe noe som helst fra Tentipi Hamar, sørg for at alt er avtalt meget grundig på forhånd. Jeg ville ikke ha kjøpt en fyrstikkeske fra dem. Dette er kjeltringer!

Igjen nyter jeg bål i lavvo, men altså med Norsk lavvo denne gang. Aldri mer Tentipi Hamar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var jo litt rart - at du ble henvist til et firma på Hamar. Det finnes noen andre som selger Tentipi - Naturmagasinet.no.

Dette firmaet virker i alle fall seriøst.

For orden skyld, jeg har ikke erfaring med Tentipi selv, har bare kikket i nettbutikken til Naturmagasinet noen ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk en henvisning med telefonnummer til dem. Joda syntes det var litt underlig selv. Men som sagt, dette firmaet vil jeg ikke anbefale. Derfor skriver jeg også dette innlegget, er mildt sagt rasende på dem. Jeg har hatt en dialog meg to forkjellige firmaer. Det var en annen som behandlet klagen min, men han var også tilknyttet Tentipi Hamar på ett eller annet vis. Det jeg ikke skjønner er at idag er det sånn at det faktisk er service som selger, og dette er prototypen på hvordan man ikke behandler en klage.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei informasjon fikk jeg fra www.tentipi.com. Tentipi Hamar samarbeider med de i den linken du legger ut. Jeg har hatt mange mailer med de fra tentipi.no. Kan ikke si jeg er akkurat positivt overrasket når det gjelder service fra noen parter av tentipi sine konsulenter i Norge. Tentipi lavvoene er veldig bra, men når oppfølging og service er slett, eller mildt sagt totalt fraværende så anbefaler jeg på det sterkeste å gå for en annen produsent. Så hvis noen av dere spekulerer på å kjøpe lavvo, så velg Norsk. Det er ihvertfall min erfaring så langt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.