Gå til innhold
  • Bli medlem

Stihl-sager på Felleskjøpet


Eivind80

Anbefalte innlegg

Felleskjøpet har tilbud på Stihl-motorsager i dag fredag og i morgen lørdag. Er inne på tanken på å kjøpe ny sag. Fra før har jeg ei Stihl-sag kjøpt for 25 år sia som jeg har vært veldig fornøyd med (husker ikke modell)

Noen som har noe kjennskap til følgende sager og veit om det kan være et bra kjøp?

Stihl MS 261 til kr. 5490,-

Stihl MS 241 til kr. 4990,-

Stihl MS 181 til kr. 2690,-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva er bruksområdet ditt?

Alle er i utgangspunktet et godt kjøp. Skal du ha ei enkel sag for å kappe ned busker i hagen, og kanskje kappe noen tynne bjørkestrenger kan du med fordel gå for MS 181. Lett og grei sag. Skal du begi deg ut i tømmerskogen og felle trær vil jeg anbefale deg ei sag med minst 50 kubikk, da du trenger litt ekstra kraft i forbindelse med felling og kapping. MS 261 er i så måte et godt valg. Jeg har forløperen, MS260 og det er ei god og rask proffsag. Velbalansert, responsiv og sterk. Men overkill dersom du kun skal drive småkapp i hagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig, minste saga blir mye filing dersom du skal kappe litt mer.

Jeg har hatt en MS 250C i mange år, og nærmest i tilbudet blir vel MS 241 mht spec/ytelse.

Saga har vært brukt ganske mye av type felling og vedkapp (årlig privat vedforbruk for feriested(småbruk) og hjemme , trasee/utvidelse til 2 lysløyper, tilrettelegging av lokal liten slalombakke, årlige dugnader sportsplasser, uttynning/vedhogst rundt Barnas Turlags hytta, tatt ned busker for naboer m.m.) Aldri problem med start, lett å etterstramme kjede, lett å regjøre sverd/filter, og med stihl filsett slipes saga opp igjen ila 2.min. Responsiv aksellerasjon ved kvisting, bra trekkraft ved kapp av tykkere stammer og rolig gange uten stopp på tomgang.

Før denne saga hadde jeg kjøpt ei billigsag på partisalg, og den var noe helvetes greier. Fikk igjen penga tvert. :idea:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.