Gå til innhold
  • Bli medlem

Trenger solbriller.


Kristian123

Anbefalte innlegg

Annonse

Men et kristerie til, burde heller ikke koste en formue, 1500 kr for et par plastbriller blir dyr plastikk.

Dette har jeg tenkt mange ganger også. En brille som selges for denne prisen i norge kan produseres for et par kroner. Plastikkbriller er å blir billige pastikkbriller. Billige plastikkbriller blir ikke bedre om man legger dem i et glassmonter og tusendobler prisen.

For over ti år siden kjøpte en solbrille til ti kroner i en billigbutikk. Jeg bruker dem enda. De er av metall og glass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har jeg tenkt mange ganger også. En brille som selges for denne prisen i norge kan produseres for et par kroner. Plastikkbriller er å blir billige pastikkbriller. Billige plastikkbriller blir ikke bedre om man legger dem i et glassmonter og tusendobler prisen.

For over ti år siden kjøpte en solbrille til ti kroner i en billigbutikk. Jeg bruker dem enda. De er av metall og glass.

Jeg vil faktisk påstå at du tar feil.

Billige plastikkbriller er ikke nødvendigvis det samme som dyre plastikkbriller.

Det er milevis i forskjell på forskjellige glass, og når man har prøvd briller med gode glass er det ikke så fristende å gå tilbake til bensinstasjonbrillene.

Det er også forskjell på plastikk og plastikk i forhold til hvor mye de tåler av røff behandling og stapping i sekk.

Kjøper poenget om produksjonskostnader, men det kan man si om det meste, også goretex, sekker, sko etc

Når det gjelder beskyttelse kommer man langt så lenge brillene er CE-godkjent, men det betyr ikke at de er gode å se gjennom.

Så det så! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil faktisk påstå at du tar feil.

Billige plastikkbriller er ikke nødvendigvis det samme som dyre plastikkbriller.

Det er milevis i forskjell på forskjellige glass, og når man har prøvd briller med gode glass er det ikke så fristende å gå tilbake til bensinstasjonbrillene.

Det er også forskjell på plastikk og plastikk i forhold til hvor mye de tåler av røff behandling og stapping i sekk.

Kjøper poenget om produksjonskostnader, men det kan man si om det meste, også goretex, sekker, sko etc

Når det gjelder beskyttelse kommer man langt så lenge brillene er CE-godkjent, men det betyr ikke at de er gode å se gjennom.

Så det så! :-)

Kunne ikke vært mer enig! Tar jeg på meg et par billig bensinstasjonbriller får jeg vondt i hodet ila ti minutter pga de elendige glassene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker et par Cèbè Spot som sitter som et skudd, har god sidebeskyttelse og har veldig gode glass, jeg er kjempefornøyd med disse. Men jeg har ikke sett de i noen butikker i det siste, mulig de ikke produseres lenger, det er i så fall veldig synd :)

Jeg er også enig i at bensinstasjonsbriller ikke er så bra som dyrere briller, en får det en betaler for... Dog kostet mine briller "bare" 800 kr :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil faktisk påstå at du tar feil.

Billige plastikkbriller er ikke nødvendigvis det samme som dyre plastikkbriller.

Så det så! :)

Ja, du har selvsagt LITT rett i dette. :-)

Forskjellen på produksjonskostnadene for dyre og billige plastikkbriller gått kan være flere hundre prosent, og dette kan godt avspeiles i utsalgspris og "plastikkvalitet". Men likevel kan den totale produksjonskostnaden utgjøre mindre en en prosent av kun momsen man betaler for grisedyre plastikkbriller.

Ofte selges bra solbriller for nesten ingen ting og hvis jeg kommer over noe som skjermer bra fra siden har jeg pleid å kjøpt dem. "Kjekt å ha" tenker jeg, men nå har jeg alt for mange av dem.

Vi lever i et overflodssamfunn og mange nordmenn er antagelig verdens minst prisbevisste folk. Det har blitt et skittent forrettingstriks og selge vanlige forbruksvarer som "livsstilprodukter".

Jeg stod en gang og studerte to sykkelhjelmer. Den ene kostet ca. hundre kroner og den andre mellom et og to tusen. De bestod av nøyaktig det samme materiale og hadde blitt produsert på nøyaktig samme måte. Men den dyreste var antagelig et "livsstilsprodukt". Griske butikkfolk ser på kunder som lettlurte unger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.