Gå til innhold
  • Bli medlem

Tips til tur på vinterfjellet!


Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt meg en tur på vinterfjellet i følgende tidsrom: 28. april til 2.mai.

Men jeg er litt usikker på hvor jeg skal dra. Jeg bor i Oslo og har tenkt til å kjøre bil til startstedet. Ettersom jeg skal ha med hund (siberian husky), så vil jeg aller helst starte og slutte turen på samme sted. Det er viktig at det er relativt bra skiføre, så man ikke må drive å ta av seg skiene hele tiden. Jeg sover gjerne i telt, men DNT-hytter, alle tre typer, fungerer også fint. Har også vurdert å kjøre til et sted og gå noen timer for deretter å etablere en leir og gå topptur derifra, da uten hund tror jeg. Tenkte litt på Rondvassbu, men hvordan er snøforholdene der. Er toppene isglassert, eller? Noen som vet? :lol:

Er det noen der ute som har noen tips de har lyst til å dele?

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
  • 2 uker senere...

Hei, jeg har tenkt på akkurat samme :-P

Drar alene opp, og tenkte å etablere teltcamp for å ta noen topper. Er litt usikker på hva som er fornuftig å gjøre alene (mtp eksponerte ruter), men har konkluderte med at å kjøre opp til Fondsbu eller Valdresflya er et greit utgangspunkt med tanke på kjøredistansen i bil + fine "snille" men flotte topper. Tenkte evt å gå inn i Leirungsdalen og sette teltcamp eller inn i Mjølkedalen innafor Fondsbu. Alternativet er å kjøre inn til Bøverdalen nord for Jotunheimen og legge meg et sted i Leirdalen. Vuderte også å gå opp i Stordalen og ta en del av rekka fram mot Lom.

Kanskje litt lettere når jeg ikke trenger å tenke på begrensingene alpin topptur + hund, ser fram til å oppleve noen fine nye turer og topper:)

God tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.