Gå til innhold
  • Bli medlem

anbefaling til kokekar og panne som varer? (brukes på vinter og sommer)


svingen

Anbefalte innlegg

Hei!

har i dag trangia kokesett med Kaffekjelle (nesten ikke brukt) og kasserolle og stekepanne teflon.

kasserollen har jeg brukt en del til og kokke vann på vinterern og det samme med bensinbrenner har jeg nok utsatt den får litt mere enn den har likt,som man ser på bilde ser den ikke spesiel pen ut lengrer.

stekepanne med teflon klarte jeg og ripe opp da jeg la bensinbrenneren oppi den,så det har vel "bruker feil" hadde nok skjed med uansett hvilken type (men må nå ha ny)

Det som jeg har lyst til og kjøpe meg nå er noe som holder flerer vinterer og kan brukes på sommeren,ville vært greit og få noe som er så lett som mulig. (hvis det går med tanke på kvalitet)

har sett lit på det her http://www.primusshop.no/etaexpress-pot-10l-p-756-c-150.aspx virker jo bra men liker det høy tempratur? eventuelt den her som var veldig billig http://www.xxl.no/villmarksliv/turutstyr/kjeler-bestikk/litech-minikasserolle-1021976 men uten varme fordeler.

Det skal brukes til og lage mat etterhvert til 2 vokse og 2 barn,junior er veldig glad i pannekaker på tur men vet ikke om noe som liker bensin brenner på vinter med tanke på veldig høy varme får så veldig kaldt etterpå,teflon vet jeg ikke er glad i det her hverfall.

har den brenneren her http://www.klikk.no/helse/dinkropp/friluft/article448133.ece og MSR simmerlite,noen som har noen anbefalinger?

post-10827-133474784839_thumb.jpg

post-10827-133474784845_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Phaser:er ikke noe feil med den tenkte kanskje det ikke var noe spesielt bra,tenkte det kanskje var litt som tyflon att det ikke var noe særlig men hvis det er bare Patina er det jo bare og kjøre på videre :?

ikea var jo eller ikke dumt,har flere ting derfra som er bra og 19 kr var jo ikke alverden,skal gi den et forsøk ,Takk igjen Phaser vet mye rart du :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta en titt på ståartikler fra Eagle products. Ikke mest fineschmecker produkter men holdbare og billige.

Har 2 kaffekjeler derfra og begge er fine(men litt sorte da) etter mange år på bål.

De har stekepanne både med og uten teflon i ståe(så har de noen alu-panner også). Disse har handtak man kan tre inn kvist for å lettere unngå svidde fingre når man bruker de på bål.

Jeg kjøper de produktene på Coop Obs. De har lavere priser enn XXL på Eagle som regel. Sist kjøpte jeg det lille 4 kjelers alusettet for kr 99(dog på tilbud)

Så har du Coop i nærhet som fører friluftsartikler så titt der.

www.eagleproducts.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtter villmarkingen i kokekar og stekepanne fra IKEA. Faktisk fryktelig lett for å være stekepanner med teflon, ikke så tykke heller så fører raskt varmen. Varmeføringen av materialet er vel et av de kriteriene du må vurdere mht. hva du skal lage av mat og hva du skal fyre med samt brensel forbrukt. Vekt er også prioritet. Sist men ikke minst, hvilken prisklasse og og hvor lett det er å pakke. Håndtaket på pannene KAN være til litt bry, men det finner du nok ut av : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.