Gå til innhold
  • Bli medlem

K2 Coomback


Anbefalte innlegg

Noen her inne som har erfaringer med Coomback fra K2? vurderer å gå til innkjøp av denne til neste vinter. 100% til bruk på topptur med randoneé binding. Ser Platou anbefaler litt lengre ski enn vanlig med coomback, så til dere som har erfaringer med den lurer jeg hva lengde som bør passe meg? 181cm og 69-70 kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har K2 Coomback selv.

Har montert på Dynafit Radical ST binding, bruker Scarpa Maestrale støvle og bruker skiene til topptur og litt i skianlegg.

Dette fungerer helt fantastisk bra! Skiene er veldig lettsvingte, gir bra flyt i løssnø, og er samtidig ikke så brei at du ikke kan bruke de på hardt føre og det går fremdeles greit å traversere på hard underlag.

Skiene er ganske myke, så de blir ganske urolige dersom du skrenser mye på hardt underlag. Så dette er de ikke så bra til, men en hardere ski er kanskje ikke like bra i løssnø og heller ikke like lettsvingt. Men om du kjører veldig hardt, er det kanskje bedre med en stivere ski som krever litt mer av deg (F.eks. K2 hardside).

Skiene er ikke av de letteste, men heller ikke av de tyngste. Jeg synes de er litt tunge å gå oppover med, men helt fantaskitske når nedturen begynner :)

Anbefaler på det sterkeste Dynafit bindinger til toppturer. Jeg er glad jeg har valgt den med stopper, fordi at da blir det ukomplisert å ta skiene av og på. Velger du utgaven uten stopper, så sparer du litt vekt, men du må av og på med fangremmen.

Dette får du en del billigere bestilt fra Sports-conrad enn her i Norge :?

Jeg bruker G3 alpinist feller, og disse gir godt grep, tåler å bli brukt mye på hardt underlag men gir ikke mye glid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for raskt svar! akkurat den responsen jeg hadde håpet på. Hadde tenkt å bruke radical ST bindingen selv, så det høres bra ut. Kjører ikke sånn ekstremt aggresivt, og om jeg gjør det er det i hovedsak i pudder så da skal vel skien funke supert. Bare syns det er lenge til neste vinter :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke mye erfaring med skiene.

Kjøpt for 3 uker siden og brukt 2 dager i bakke og gått 3 korte toppturer i løssnø.

Har ikke erfaring fra annet enn fjellski, men synes ikke dette er tungt. NOT. Går med Scarpa T2 ECO sko og G3 Targa Acent bindinger + G3 feller.

Super i løssnø. Moro når tuppene søker oppover og drar skiene opp på snøen. Svinger lett. Litt overgang fra fjellskiene som må tvinges i sving. Dette trengte tilvenning, da skiene svinger bare du tenker på det.

Regner med mange vårturer fremover, og erfaringen med skiene kommer.

I bakke fungerer skiene prikkfritt. Vel og merke med gode snøforhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte 11-12 modellen i 188 lengde i høst, har brukt de noen og tyve dager så langt i vinter med Switchback x2 telebinding. Først og fremst toppturer, men også 3-4 dager i anlegg. Som andre har skrevet: Coomback er lettkjørte ski som takler løse snøforhold utmerket. Rockeren hjelper i pudder men også ved gjennomslagsskare. Direkte lette er skiene jo ikke, men vekten har ikke vært noe problem oppover for min del. Bredden gjør at det er noe tungt for anklene å kante skiene på veien opp hvis det er isete underlag og fellene ikke biter. Nedover kan de blafre litt i front på knallhard/isete underlag. Men, alt i alt: Kanonski til sitt bruk.

Jeg er veldig fornøyd med lengden på 188, er 184 selv og veier 82 i nettoen. Skiene er et par tre sentimeter lengre enn oppgitt så 188 er vel i realiteten 191 eller noe slikt. Er usikker på om 181 eller 188 er rett for deg, sjekk wildsnow.com for anmeldelser av Coomback og kommentarene for mange råd om passende skilengde i forhold til høyde og vekt. Lykke til og gled deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjører som mindviruz, med årets Coomback, Dynafitbindinger og Scarpa Maestrale-sko, og er knallfornøyd.

Jeg har knapt hatt slalomski på beina tidligere (før denne pakken ble kjøpt inn i slutten av februar), så sammenligningsgrunnlaget utover fjellski er det dårlig med, men jeg har rukket 12-13 selvdrevne toppturer og 5 dager i anlegg siden innkjøpet, og jeg er svært fornøyd.

I motsetning til resten av gjengen vil jeg påstå at vekten kjennes, men jeg føler at den ekstra vekten betaler seg de dagene det er kommet litt pudder og bredden gjør at man flyter på en sky, fantastisk morsomt.

Etter å ha lest meg til professor på alle vedtatte sannheter på internett ble jeg forresten overrasket over hvor greit det går å traversere, både på vei opp og ned, selv på hard (isete) skare med disse i kombinasjon med Dynafitbindinger.

Litt vekt på veien opp, samt at man kjenner de ikke er de stiveste skiene når man raser over ujevne isete partier er det eneste negative jeg kan komme på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.