Gå til innhold
  • Bli medlem

Tursekk 40-50 liter?


ViktorS

Anbefalte innlegg

Hei

Nå er jeg i full fyr og flamme, og det er masse jeg lurer på. Er interessert i en tursekk for 1-2-3 overnattinger på fjellet, alene. Det jeg tenker er at jeg vil ha plass til telt, sovepose, liggerunder, par fiskestenger, primus med kaffekjele/stekepanne og annet turstæsj, enten inni, eller festet utenpå sekken... Har sett på 2 sekker, det err Bergans Helium og Norheim Brage.

Vil disse klare å dekke behovene mine:

-Plass til nødvendig utstyr for 1-2-3 overnattinger på fjellet

-Noenlunder lett (mener ikke noen gramjeger)

-Regntrekk

-Mulighet for å feste feks liggeunderlag og fiskestenger utenpå sekken

-Pris!!! Rundt 1000,- max 1500!

Mvh

Viktor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke tatt den på turer over mange dager enda eller så ofte med tosifret antall kilo i den, men har en Haglöfs Matrix 40L jeg synes er bra.

Den finnes også i 50L og større&mindre. Prismessig er de greie også, med 40L til billigst 1300kr og 50L til billigst 1600kr.

Var ikke noe innebygd regntrekk i den jeg har, men det kostet ikke all verdens å ta utenom.

Er en del festepunkter på utsiden, så liggeunderlag og slikt får du festet der.

Hvorvidt de er store nok for deg kommer helt an på hvor mye/lite du har med deg, som Tor Einar sier, men pakker du smart og smått burde det vel kunne gå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en 80liters bergans nå, og tenker at det ikke er vits med noe større enn 40-50, men det er jo klart, på tur alene så må jo ALT bæres selv, og da tar ting plutselig mye plass... Vanskelig dette her! Kanskje rett ig slett bruke 80liters på slike turer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en 80liters bergans nå, og tenker at det ikke er vits med noe større enn 40-50, men det er jo klart, på tur alene så må jo ALT bæres selv, og da tar ting plutselig mye plass... Vanskelig dette her! Kanskje rett ig slett bruke 80liters på slike turer...

Det er jeg helt enig i. Jeg ville hvertfall pakket alt du skal ha med deg i 80 literen din først. Tipper du er glad i hver eneste liter den gir deg da :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jeg helt enig i. Jeg ville hvertfall pakket alt du skal ha med deg i 80 literen din først. Tipper du er glad i hver eneste liter den gir deg da :D

Mulig at jeg avventer ny sekk inntil videre da. I denne kan jeg alltids ha plass til noen kalde pils samt litt annet turkos:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo gjerne prøve å pakke alt utstyret du tenker å ta med, ned i 80-literen du har, så ser du om den er passe eller om den er altfor stor. Om den er passe må du tross alt kutte ned ganske drastisk for å få det ned i ein sekk på 40-50 liter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.