Gå til innhold
  • Bli medlem

Ankelstøtte


Eivind80

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke noe særlig kjennskap til treningsforum o.l. så jeg spør her på fjellforum. Er jo så mange dyktige folk her.

Sliter med en akilleshæl som jeg fikk et slag på under fotballtrening, og da musklene ble kalde hovna hele ankelen opp akkurat som jeg hadde fått et overtråkk. Venter på at det skal gå over nå, men lurer på hvordan jeg kan beskytte den videre for at det ikke skal skje igjen? Kan en ankelstøtte være en løsning? Jeg tenker at om jeg har noe som beskytter hælen samtidig som jeg sørger for god oppvarming før jeg begynner sparke ball, så kan det hjelpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat når det gjelder ankler (eller ledd for den saks skyld) så hadde jeg rådført meg med en fysioterapeut som kan dette bedre enn synsing her inne. Jeg vet om MANGE som har gjort som de følte for, og dessverre så endte det opp for mange av dem med stiv eller slarkete ankel de sliter med resten av livet..

Poenget er at i noen tilfeller er det galt å holde ankelen/leddet i FOR mye ro, mens andre tilfeller er det like galt å røre for MYE på den. Derfor ender det ganske ofte opp med at noen får stiv aller slarkete ankel.

Personlig velger jeg å se på meg selv som toppidrettsutøver, i den forstand at dersom noe skjer med kroppen så velger jeg å finne eksperter på området i stedet for en vanlig lege hvor resultatet ender opp med noe som sikkert er godt nok til å sitte og zappe i sofaen, men ikke for å fortsette og drive med ting jeg synes er gøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.