Gå til innhold
  • Bli medlem

Vandra pa Varangerhalvoya?


sigi

Anbefalte innlegg

Hej, finns det ngn som har vandrat där? Undrar om det kunde vara spännande att tillbringa en knapp vecka där, ga längs nordkusten t.ex. (hur är det med älvarna da?) och tillbaks genom inlandet (eller är det mest sten och ingenting mer?) Mycket tacksamt för alla tipps angaende omradet, Sigi!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Hej, finns det ngn som har vandrat där? Undrar om det kunde vara spännande att tillbringa en knapp vecka där, ga längs nordkusten t.ex. (hur är det med älvarna da?) och tillbaks genom inlandet (eller är det mest sten och ingenting mer?) Mycket tacksamt för alla tipps angaende omradet, Sigi!!

Hei, jeg gikk der i oktober 2011, da fra Båtsfjord til Vestre Jacobselv. Jeg gikk da ca midt i parken, og var ikke ute ved kyst-områdene.

Det var bra vannføring i Syltefjordelva som jeg måtte vasse over. Mye stein, men igrunn et spennende område. Skipskjølen (fjelltopp) må dere få med dere.

Du finner bilder fra turen på bloggen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal visstnok være en fin tur fra Sandfjorddalen nordøst på øya. (du veien dit den stopper ved Hamningberg og går vestover). Landskapet er flatt så elvene er litt sakteflytende og lårdype, så du kan ha behov for støvletørkeremedier eller vadestøvler.

Familien har hytte i nasjonalparken i sørenden av Steinfjellet. Mye stein og fint område. Husk at det er hardt her, selv om "sommeren". Multene er modne medio august.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hej och tack, vilken fin blogg, kunde knappast tro att du gjorde hela sträckan inom 2 dagar (om jag inte läste fel?) Ska titta pa filmen pa lördag, tack igen för alla era tipps, Sigi!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hej och tack, vilken fin blogg, kunde knappast tro att du gjorde hela sträckan inom 2 dagar (om jag inte läste fel?) Ska titta pa filmen pa lördag, tack igen för alla era tipps, Sigi!!

Ja det stemmer, men man kan med fordel bruke mye lengre tid så man får med seg mer av området. :)

Etter å ha sett filmklippet ser jeg at jeg må en tur tilbake når snøen går.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Ja det stemmer, men man kan med fordel bruke mye lengre tid så man får med seg mer av området. :)

Etter å ha sett filmklippet ser jeg at jeg må en tur tilbake når snøen går.

Hej, nu har jag en fraga till: Vilken karta har du använt pa Varanger? Maste man verkligen ha omkring 8 topografiska blad om man vill vandra genom hela nasjonalparken eller finns det ngn översiktskart?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hej, nu har jag en fraga till: Vilken karta har du använt pa Varanger? Maste man verkligen ha omkring 8 topografiska blad om man vill vandra genom hela nasjonalparken eller finns det ngn översiktskart?

Jeg gikk kun med gps. Har ikke undersøkt hvilke kart som er tilgjengelige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.