Gå til innhold
  • Bli medlem

hvilket telt skal jeg velge??


morten_hell

Anbefalte innlegg

Annonse

Til det bruket ville jeg ha holdt en knapp på Rondane fra HelSport, eller som en annen her sier Børgefjell. En av fordelene med Børgefjellteltet er at dette også kan fåes som en "camp"-utgave, altså med et litt større fortelt - greit å ha på jakta ol da det ofte ikke er det kjekkeste været, slik at du har en god & tørr plass å lage mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
Gjest Anonymous

Har erfaring med bruk av: Hilleberg Niak, Helsport Rondane, Helsport Svalbard, Helsport Stetind, Helsport Børgefjell og noen andre.

Til bruket du angir ville jeg gått for Hilleberg Niak.

Til forskjell fra Helsport sine telt er inngangen fra sida på teltet, noe som gjør at det er enkelt å bruke fjellduk / Presenning over teltet (Som en gapahuk) Det er også fint å ha kun myggnettingen igjen sommerstid å se på bålet som brenner ved siden av. (Kan ikke med helsport sine. (Eneste bakdel er at primus ikke kan fyres i ytterteltet, men må fyres i innerteltet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Teltvalg er ikke lett - det finnes en hel jungel av merker og modeller!

Du må definere behovene dine og se hva du har i lommeboka. Du kan jo for eksempel prøvelåne et telt fra noen du kjenner og sjekke om det føles riktig for deg. Prøv det gjerne i dårlig vær, og sjekk da om du synes du har nok plass.

Jeg har erfaringer med en 6-7 forskjellige telt, hovedaklig i sommerhalvåret og må si jeg er imponert av Helsports telt. De kan by på alt fra bittesmå og superlette (Stetind) til større og tyngre til mer heavy-duty bruk.

Helsport er ikke billigst, men bruken av blant annet et 14 år gammelt Rundhø, som fortsatt er helt vanntett og glidelåser sum funker 100%, har gitt meg stor tiltro til dette merket. Kvalitet koster litt ekstra. Dessuten kan man få få service og deler ganske kjapt, også til eldre modeller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.