Gå til innhold
  • Bli medlem

Erfaringar med Helsport Rundhø 2? (gammalt telt)


Bjørnen87

Anbefalte innlegg

Vurderer å kjøpe meg telt for tida. Derimot har me liggande eit gammalt (ca. 30 år) Helsport Rundhø 2. Ser ut til at det er i bra stand, største ulempa eg kan sjå er at det er tungt. Har ikkje sjekka vekta, men vil anslå ca. 5 kg. Er det nokon her inne som har erfaringar med dette teltet, er det noko å "samle på" i 2012, eller bør eg investere i noko nyare og lettare?

Takk for alle svar :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Litt rart om Rundhø 2 er over 5 kilo.. Jeg har et gammelt Rundhø 3 og mener det veier 3,2. Et meget godt og vindstabilt tunneltelt er min erfaring. Er noen år siden sist jeg brukte det. Har bodd i det noen uker på Svalbard (sommerstid) og var svært godt fornøyd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rundehø er et meget godt telt. Er det en av de senere modell har den ripstop nylon, og dermed god slitestyrke. Om teltet er brukbart på mer utsatte turer er mest avhengig av oppbevaring og hvor mye teltet er utsatt for UV-stråling. Jeg brukte mitt i ca 15 år før det revnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teltet er nok av ein relativt tidleg utgave (ca. 30 år gammalt), men stoffet skal vere i orden sjøl om det er gammalt :) Teltet har stort sett vore lagra mørkt og kjølig, forholdsvis tørt. I første omgang kjem nok teltet til å bli brukt på relativt korte og enkle turar, vinter er i alle fall ikkje aktuelt med det første.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et Rundø 3manns telt som jeg har brukt en del ganger. Teltet ble kjøpt en gang på nittitallet.

Teltet veier 4,7 kilo og det skyldes i hovedsak at helårsteltene til Helsport hadde tykkere topp og bunnduk.

Senere kunne en få kjøpt lettere ripstopduker til slike telt for å spare noe på vekta.

I dag er teltet erstatta med et lettere helårstelt med "forværelse" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Nei har ikke fått prøvd det enda, men har store planer om å få noen overnattinger før snyen forsvinner.

Det har lavet ned i hele fire dager så snefritt blir det ikke med det første.

Har forøvrig bestillt med sneplugger til teltet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et Rundø 3manns telt som jeg har brukt en del ganger. Teltet ble kjøpt en gang på nittitallet.

Teltet veier 4,7 kilo og det skyldes i hovedsak at helårsteltene til Helsport hadde tykkere topp og bunnduk.

Senere kunne en få kjøpt lettere ripstopduker til slike telt for å spare noe på vekta.

I dag er teltet erstatta med et lettere helårstelt med "forværelse" ;)

Takk for det :)

Har forøvrig hatt teltet på vekta no, det tikka inn på ca. 3,7 kg inkl. litt ekstra pluggar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.