Gå til innhold
  • Bli medlem

Lettere utstyr til sommeren - hva ville du kjøpt nytt for 10.000 kr?


Larsdx

Anbefalte innlegg

Annonse

Kanskje ikke det letteste i verden. Men hvorfor ikke bare ta med ett tynt lett regntøy i paclite eller noe sånt? Veier lite, tar liten plass og gir en skyhøy komfort og trivsel hvis værest skulle slå seg vrangt i forhold til å vandre med en fjellduk hengende over seg. Eller det ser ihvertfall jeg for meg da.

Blir noen gram ekstra i forhold til en søppelsekk med pustehull. Men jeg anser ett lett, tynt og pakkvennlig regntøy som nesten en nødvendighet på sommeren.

Dessuten på sommeren, så er det nesten umulig for meterologene å forutsi når bygevær skal komme. Jeg var på kurs på turlaget i forrige uke, og da kom en meterolog å hadde foredrag om været og hvordan værmeldingen fungerte. Bygevær på sommeren kan oppstå på bare noen få timer, så der slår ofte værmeldingen feil.

Derfor mener jeg at ett lett regntøy i sekken er ett must på flerdagerstur på sommeren. (hvis ikke du mener at fjellduken er digg å gå med i regnvær da)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig tror jeg at lårings, impregnert g-1000 bukse og norheim skalljakke skal holde greit om det høljregner. Det er jo ikke sånn at man dør av å bli litt våt når gradestokken er over 0.

Fjellduken blir kanskje med på turer der det er en del skog og tarp kan ha en funksjon. Da kan den erstatte lårings.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble Bergans Helium sekken. Hadde den med på en liten snarvisitt ved Ramstadslottet i Østmarka. Flott turområde.

Sekken veide 9 kg. Jeg vil si at gåkomforten var drastisk bedre enn de større sekkene. Selv med den store og tunge fiberposen skulle jeg klart å få med meg gass og proviant for en uke.

---

I am here: http://maps.google.com/maps?ll=59.913327,10.760452

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.