Gå til innhold
  • Bli medlem

Trenger tips om fine fjellturer i sentral-/østeuropa


erlendne

Anbefalte innlegg

Planlegger en treukers bilferie sammen med min bror i sommer. Vi har ikke lagt noen spesifikke planer utenom at vi skal innom Danmark, Tyskland og Polen. Vi har lyst til å få med oss en del fine fjellturer. Har aldri vært på topper utenfor Norge før, men vi er begge fjellvante og i god form.

Vi vil gjerne ha tips om fjellturer hvor som helst i Europa, men primært i sentral-/østeuropa. Helst turer som ikke krever guide, breutstyr, eller klatreutstyr. Alle tips mottas med takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje litt langt i høve til det du har nemnt av aktuelle reisemål, men Slovenia er eit fantastisk fjelland både med omsyn til naturen generelt og dyreliv. Eg har berre køyrt gjennom dette landet med tog, men det er absolutt eit land eg skal innom fleire gonger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje litt langt i høve til det du har nemnt av aktuelle reisemål, men Slovenia er eit fantastisk fjelland både med omsyn til naturen generelt og dyreliv. Eg har berre køyrt gjennom dette landet med tog, men det er absolutt eit land eg skal innom fleire gonger.

Vurderer definitivt Slovenia. Har hørt fra flere at det er mange flotte fjell der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tatra-fjellene er verdt et besøk. Her er mye spisse fjell, men også vanlige vandreturer. Vil anbefale å angripe området fra Slovakia-siden, de nordvendte og skyggefulle sidene ned mot Polen virket ikke spesielt hyggelige, forøvrig er det hyggeligere folk og svært hyggelige priser i Slovakia.

Flere av toppene krever fører/klatreutstyr. Jeg har noen kontakter nedi der, om du skulle trenge fører.

Her er en turrapport fra en høst-tur i oktober:

https://www.fjellforum.no/index.php?app=forums&module=forums&controller=topic&id=22669

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.