Hyperborea Posted March 25, 2012 Share Posted March 25, 2012 Hei! Noen som vet hvor man kan få tak i 4-takts miljøbensin i Tromø? Og noen som har noen formening om hvor mye to personer forbruker pr. dag på en vintertur? Vi bruker primus multifuel. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Emanuel Desperados Posted March 25, 2012 Share Posted March 25, 2012 Felleskjøpet har en veldig fin en. Blå 5-liters kanne med bilde av en gressklipper på. Heter vel bare "miljøbensin" hvis jeg ikke tar feil. Koster litt over 200 kr mener jeg. Forbruket ditt kommer jo helt an på om du bare bruker det til matlaging eller fyring i telt.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
raggsokk Posted March 25, 2012 Share Posted March 25, 2012 Sist jeg kjøpte var på Shell ved Nerstranda Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kristian123 Posted March 25, 2012 Share Posted March 25, 2012 Statoil har også en femlitersdunk firetakts renset bensin. Husker desverre ikke hvor mye fuel man bruker, tror det er på ca 1,5 DL på en time. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hyperborea Posted March 25, 2012 Author Share Posted March 25, 2012 Takk for raskt svar! Vi bruker fysetørret mat til middag, men tenker å ha med litt ektra for å fyre i teltet. Har hørt en tommelfinger-regel på 2 dl. pr. person pr. døgn. Er dette mye eller lite? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kristian123 Posted March 25, 2012 Share Posted March 25, 2012 Jeg synes å huske at jeg brukte ca 2,5 dl per dag ca. Dette med en del kosefyring med tørking av klær ol. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hege P. Posted March 25, 2012 Share Posted March 25, 2012 Shell selger 4-takts miljøbensin i treliterskanner, og i enliters flasker. Hendig i ryggsekken. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vide vidde Posted March 25, 2012 Share Posted March 25, 2012 1l bensin=10 kwt en gjennomsnittlig brenner har vel en effekt på ca 2000-2500w altså på en liter bensin kan du brenne en primus på 2,5kw i i 4 timer. mener dette skal stemme godt med virkeligheten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hyperborea Posted March 27, 2012 Author Share Posted March 27, 2012 Takk takk! Dette var nyttig! Hvis noen andre er interessert; de hadde treliterskanner til 149 ,- på Shell. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts