Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvor finner jeg kart som viser dypde i fjellvann?


kis

Anbefalte innlegg

Hei

noen som vet om det finnes kart lik sjøkart men for fjellvann.

vanlige norge i bilder kart viser vel bare høyde over havet på overflaten.

man ser jo da ofte ulike blå nyanser men hvor mange meter det er hadde jo vært kjekt å vite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg tenkte gjerne det fantes teknologi i dag som klarte dette :D

det var tenkt brukt i forbindelse med planlegging av fisketurer og da gode plasser.

da må jeg vel bare gjøre som vanlig vurdere vannene når jeg kommer dit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tenkte gjerne det fantes teknologi i dag som klarte dette :D

det var tenkt brukt i forbindelse med planlegging av fisketurer og da gode plasser.

da må jeg vel bare gjøre som vanlig vurdere vannene når jeg kommer dit.

teknologien er der, men man må fortsatt dra til de forskjellige vannene og måle dybden med f.eks ekkolodd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg skal på fisketur i ukjente vann, går jeg på www.norgeibilder.no og printer ut vannet i passende størrelse. Der ser man stort sett hvor det er grunt eller dypt i hvert fall, og jeg har mange ganger klart å finne gode fiskeplasser med dette hjelpemidlet. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Det ligg mange dybdekart på nettsidene til NVE. Det er særleg dei største vatna, dei som er regulert, eller har vore vurdert for regulering, men også nokre andre.

Det ligger dybdekart på noen av de regulerte, men slett ikke alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.