Gå til innhold
  • Bli medlem

Lavvo-ovn


røya

Anbefalte innlegg

Ønsker nå å kjøpe en lavvo ovn. Er det noen der ute som har erfaring med Helsport lavvo ovn (en firkantet hvor man kan sette feks kaffekjelen oppå)? Har en lavvo for ca 6-8 personer.

Hvilken størrelse på ovnen er da best når jeg ser at Helsport har flere størrelser på den? Den billigste jeg har funnet hittil av Helsport kan kjøpes fra XXL til ca kr 2700.- så stiger dem i pris. Noen med erfaring fra denne?

Hva må jeg evnt passe på for ikke å kjøpe noe for dårlig? Har ingen erfaring fra før med lavvo-ovn. :):?:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Annonse

Hei. Er det noen der ute som kjenner Finnemarka i Lier? Er det noen vann som man kan kjøre helt inntil. Vi har en lavvo med dertil utstyr, bla en lavvo-ovn og andre ting. Vi vil gjerne fiske litt og ha med oss litt utstyr. Noen som kjenner til Dammyrdammen eller Søndre Sneisa? Kan man kjøre inntil noen av disse stedene? Eller er det stengte bom-veier? Noen som vet??  Hilsen Røya.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var en tur der i fjor. Kom forbi bommene med veteranmotorsykler. Bil kunne vi ikkekomme inn med. Men et stort veinett som går til en mengde vann. Søk på "Finnemarka" og du finner kart og nettsider som beskriver fiske i de forskjellige vanna.

Men med sykkel og henger kan du ta med deg lavvoen din.

Har planlagt å komme tilbake til sommeren med brodern.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var en tur der i fjor. Kom forbi bommene med veteranmotorsykler. Bil kunne vi ikkekomme inn med. Men et stort veinett som går til en mengde vann. Søk på "Finnemarka" og du finner kart og nettsider som beskriver fiske i de forskjellige vanna.

Men med sykkel og henger kan du ta med deg lavvoen din.

Har planlagt å komme tilbake til sommeren med brodern.

Skjønner jeg kanskje må skaffe meg en henger og en ny bil med hengefeste :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Har eit eksemplar av helsport sin lavvo-ovn. Den får absolutt min anbefaling.

Ser at du truleg har handla ovn allereie. Helsport sin er i rustfritt stål, og det borgar godt for varigheit.

Veit ikkje om du har prøvefyrt endå, men vær klar over at overflata på ein lavvvo-ovn blir glovarm , bokstaveleg tala !

Dette er noko å tenkje på dersom ungar er med.  Brannsalve kan gjerne være med uansett.

Har ikkje brukt min so mykje endå, men blir fort varmt inne når ein har fyrt opp !

Det er berre ein størrelse på ovnen, men ein legg til fleire seksjonar i pipa dersom lavvo-en er større.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har eit eksemplar av helsport sin lavvo-ovn. Den får absolutt min anbefaling.

Ser at du truleg har handla ovn allereie. Helsport sin er i rustfritt stål, og det borgar godt for varigheit.

Veit ikkje om du har prøvefyrt endå, men vær klar over at overflata på ein lavvvo-ovn blir glovarm , bokstaveleg tala !

Dette er noko å tenkje på dersom ungar er med.  Brannsalve kan gjerne være med uansett.

Har ikkje brukt min so mykje endå, men blir fort varmt inne når ein har fyrt opp !

Det er berre ein størrelse på ovnen, men ein legg til fleire seksjonar i pipa dersom lavvo-en er større.

Takker og bukker for informasjonen. I morgen blir det jomfru-turen på lavvo-ovnen :-P . Vi gleder oss til å prøve den. Skal ut i marka på 3 netters overnatting :-P . Ha en riktig god 17 mai.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.