Gå til innhold
  • Bli medlem

Øks med langt nok skaft - noen å anbefale?


Mikael NJ

Anbefalte innlegg

Den gamle gode øksa jeg har brukt hittil har nok snart sett sine beste dager og må snart byttes ut. Jeg har sett litt rundt, men alt jeg finner er sånne små fislete enhåndsøkser, som jeg mener ikke holder mål når man skal kløyve kubber av litt størrelse. Den gamle jeg har nå er 50 cm og det er en akkurat passe lengde syntes jeg. De jeg har sett nå er 30-40cm. Er det noen som har tips til nettbutikker eller butikker i oslo og omegn som har økser med denne lengden, og samtidig holder mål kvalitetsmessig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eg fekk ei øks som liten...liknar litt på granfors sine, om eg ikkje hugsar feil.. Litt vikingpreg over hovudet.. Men skaftet tok raskt kvelden:P Bestefar min brukte alltid å lage nye skaft sjølv til sine økser, noko eg også har gjort dei siste 15 åra... tek litt tid å få tørka eit skaftemne, men til gjengjeld får du "din" str. og form:) ...og eit personleg preg:) kjekt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.