Gå til innhold
  • Bli medlem

Therm-a-Rest NeoAir All Season


stigd

Anbefalte innlegg

Annonse

Hei. Jeg har et i str reg. Det blir veldig lite når pakket, høy r-verdi, komfortabelt, osv.. Alt som står beskrevet på nett stemmer i mine øyne. Men liggeunderlaget er såpass smalt at det er stort sett bare kjæresten som bruker det.

Regular er 183cm lang og Large er 196, selv er jeg 184. Large hadde derfor blitt litt i meste laget til meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kun fått testet det en helg, men så langt er erfaringene gode. Virker betraktelig mye varmere enn regulær Neo Air. R-verdi på 4,9 er høyt nok til at det kan benyttes alene ned i mange minusgrader., noe ingen lettvektskonkurrenter kan i dag. Det tar meget lite plass. Det er lett å blåse opp, og det kan blåses opp hardt. Stoffet kniterer og kjennes ut som den plastikken det er. Er spendt på levetiden, men tror det vil holde en god stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg fikk kjøpt to stk (et til samboer også) rett etter lansering, fra statene, og har brukt mitt mye siden jeg fikk det ca juni 2011 (bla på en 9 dagers runde på hardangervidda).

Jeg har brukt det hver mnd siden jeg fikk det, og jeg føler det isolerer meget bra, selv på kalde dager (dog ikke testet i kaldere vær enn ca -10)

Ekstremt lite og lett i nedpakket tilstand, raskt å pakke ned, raskt å blåse opp.

Det virker også å være ganske solid. Egentlig overraskende solid med tanke hvor skjørt det egentlig virker, selv om det nok kun er ment for bruk i telt etc. Tror absolutt ikke det er noe å satse på å ligge rett på kvister, stein og bål etc, selv om min 40kg schæfer ved flere anledninger har tråkket rundt på det, og til tider tatt "morgenstrekken" med labber rett inn i madrassen, uten at det har tatt skade av det.

Nå er jeg sånn røflig 175 / 75, og trives meget godt på et i size R

Vi har som sagt to stk, da også min samboer bruker det. Begge har fungert utmerket.

Jeg ser at prisen i Norge er ganske stiv. Fikk våre for 150$ fra statene, og med frakt og mva så ble det vel rett under 1000 lappen pr stk. Så et tips er kanskje å hente det fra US. (selv om det er ganske varierende om Thermarest sine produkter blir solgt "outside us")

Mvh Lars

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nettop ligget to netter i telt på dette underlaget (med skumgummiunderlag under). Har aldri ligget så komfortabelt i telt før, og bredden er helt OK. Materialet det er laget av virker ganske solid.

Uansett vil jeg alltid ta med et ikke-oppblåsbart underlag i tillegg, av tre grunner:

- Beskytter det oppblåsbare underlaget og gir bedre isolasjon om vinteren.

- Man har fortsatt et underlag hvis det oppblåsbare punkterer

- Man har noe man kan sitte på utenfor teltet, direkte på all slags underlag, f.eks. i lunsjpauser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

ja, enig. Jeg ender stort sett alltid opp med å dra med meg en fjellduk uansett (omtalt på en haug av andre tråder). Den er super til det meste, bla som "vegg-til-vegg teppe" i teltet :-), og til alle varianter av sitterunderlag etc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen spesiell grunn til at Thermarest NeoAir og Exped Downmat koster like mye hos Oslo sportslager. Man skulle jo vente at et "vinterunderlag" som Downmat skulle være dyrere. Men så er jo Thermarest lettere, og ikke minst ekstremt lite etter sammenpakning - er vel grunn nok til en forholdsvis høy pris kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.