Gå til innhold
  • Bli medlem

bredde på kortfell...?


c702

Anbefalte innlegg

Annonse

Ole-Brumm-løsningen ;) 35mm, som du kutter så lengden ikke er mer enn til godt under skiskoen, og en 60mm i fullengde (hvis skiene er lange).

Jeg går klart mest på 35mm, selv med tung pulk. Under noen forhold fungerer de ikke så godt. Da må en ha 60mm.

Skulle jeg kjøpt ett parr ville jeg gått for 60mm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Mine erfaringer er at jo hardere underlag, jo smalere felle. I løs snø 65 mm, på skare 35 (45?). Beslaget foran bremser noe jæ.... på skare, koster du på deg 2 feller, har du valgmuligheten. XXL og Obs! har billige Åsnes-feller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer litt an på hvor du skal gå. Jeg har breidablikk som er samme ski men uten stålkant. Har 45mm selv men har brukt de en gang. ingen glid,.kunne nesten brukt truger. Gått over til å smøre istedet. Greit med fellene skulle jeg gått oppover lenge i løs snø. Har mye bedre ski med voks eller klister, mer enn nok feste. Kommer jo litt agn på din vekt så klart. Jeg er 95 kilo og har 190 ski. Felleturen var uten sekk. Skal prøve klippe de litt kortere enn anbefalt.fra.fabrikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 måneder senere...

Hei:-)

Lurer litt på hvor lenge holder en åsnes kortfell. Driver planlegging av 100 mil med pulk. Oppbevares med lim mot lim regner jeg med, men hvor mye/mange bør man ha med?

Jenseman :smile:

Hei. Føret har mye å si for hvor lenge de holder, jeg har brukt mine 65 mm på Ingstad-ski i to ses., og de er nå utslitt. Jeg har da ploget mye på hardt underlag for å bremse en meget trekkglad alaska-husky. Tipper jeg fikk ca. 30 mil ut av dem, men uten hund hadde de nok holdt mye lengre. Holdbarheten på limet er ikke noe problem, sålenge de ikke blir satt på ski med smurning. Erfaringsmessig for min del, blir de ikke tatt av for å smøre i stedet så veldig ofte...
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.