Gå til innhold
  • Bli medlem

Budsjett for kajakktur til Alaska?


Anbefalte innlegg

Hei.

Sitter å fantaserer om padle/fisketur til Alaska. Har lest endel av trådene her på forumet om andre som har vært der, og opplevd fantastisk natur og fiske.

Det jeg lurer på er hva slags budsjett en må regne med for 3uker i Alaska, pluss reisedager. Vet det kan være vanskelig å si noe eksakt, men sånn ca er vel kansje mulig.

Ca 20.000,- for flyreise, 10.000 til mat og 10.000 til andre utgifter? er jeg helt på gjordet? Snakker om budsjett pr.person.

Vi er en gjeng på 4-5 personer som har vært på noen turer sammen, men bare innenlands. Vi padler alle kajakk på de turene, men er vel kansje vanskelig å få med seg kajakk over dammen? Det er vel mulig å leie kajakk der borte?

Jeg ser for meg en rolig tur, uten stress, og ikke så interessert i fjellturer og andre ekspedisjoner. Har reist mye til andre land i jobben, og er ikke så interessert i å oppleve så mye annet en naturen og villmarken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Med 100.000 i budsjett så får dere se mer villmark i Norge enn i Alaska.

Er det ingen steder i Norge som dekker dine behov for tur?

Hva med å padle fjordene i tysfjord kommune, ser sikkert helt likt ut som Alaska minus isbjørn :) og bra mye billigere

tenker også at all den planleggingen er mye pes, fly, tilatelser,kart og mye mer

+ at uforuttsette ting står nok i kø ved et slikt prosjekt.

Ikke for å ta motet av deg, men jeg er av den typen som mener at NORGE har mer enn nok av Villlmark til alle :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man får uten tvil mer villmark i Alaska.

Flyreise Oslo - Anchorage/Fairbanks kan man få til 6-7000 kr, så kommer eventuelle flygninger i Alaska i tillegg. Ved å fly Anchorage/Fairbanks - liten landsby i villmarka koster det fort 2000,- én vei, og vil man bruke bushfly koster dette fra $250-$500 per time (man betaler også for turen tilbake for piloten etter at han har droppet dere av), avhengig av flystørrelse. 10 000,- på mat hørtes litt drøyt ut per person, kommer langt med halvparten. 10 000,- til andre utgifter er nok ikke så dumt, spesielt hvis dere skal leie kano/kajakk og vil shoppe litt utstyr mens dere er der. Det greieste er nok å leie kajakk i Alaska, fullt mulig å gjøre dette i Anchorage og flere av landsbyene langs kysten.

Hvordan type natur er dere ute etter? Kyst- og fjordstrøk eller elver i innlandet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.