Gå til innhold
  • Bli medlem

Sovepose til dame


Anbefalte innlegg

Noen som har et godt tips til en relativt lett og billig sovepose til dame.

max 1,5kg og helst under 1500,- Comf. temp på mellom 0-10 grader.

Posen skal brukes primært om sommeren, muligens forsommer, tidlig høst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Annonse

Har slitt med å finne sovepose til fruen selv, og kombinasjonen varm, lett og billig har vært vanskelig å finne.

Hadde omtrent samme krav som du, men var villige til å strekke oss litt lenger når det gjaldt pris.

Syntetposer blir fort godt over 2 kilo hvis de skal tåle noe i retning -10, så da ble fokuset dunposer.

Ifølge de butikkfolka jeg pratet med (Oslosportslager og XXL) så var det noen produsenter som var mindre bra enn andre. Utelukket Nanook siden posene dems lekket visstnok en god del dun, og Helsport fordi dems temperaturtester er ikke EN-standard men etter sigende gjort med folk som er vante til å ligge kaldt og derfor tåler mye mer kulde enn "vanlige" folk.

Prisene i butikk i Norge var da fort oppe i 4-5000 eller mer, noe vi syntes var altfor dyrt. Snublet over en Ajungilak Lava Winter hos amfibi.no til 3000kr og vi fant ut at det var litt i grenseland prismessig men vi kunne forsåvidt strekke oss dit, men så viste det seg at de hadde den hverken på lager eller kunne skaffe fra distributør selvom de hadde den til salgs på sidene sine.

Fant omsider en Marmot Teton på salg (tror det er forrige sesongs modell) hos moosejaw.com som skal visstnok ha en damekomforttemp på -8.

Marmot er visst en av USAs beste soveposemerker, og flere steder har jeg lest skryt av både moosejaw, Marmot generelt og den soveposen spesifikt. Er noen kundeanmeldelser på siden jeg linket til.

Prisen på den akkurat nuh er $230 for posen + $80 i frakt + toll, hvilket utgjør totalt såvidt over 2200kr ifølge tollvesenets importkalkulator. Selve posen, inkl toll, blir da egentlig på 1650kr, så om du bestiller mer stæsj så får du fordelt portoen slik at posen ikke blir dyrere enn den må.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har slitt med å finne sovepose til fruen selv, og kombinasjonen varm, lett og billig har vært vanskelig å finne.

Hadde omtrent samme krav som du, men var villige til å strekke oss litt lenger når det gjaldt pris.

Syntetposer blir fort godt over 2 kilo hvis de skal tåle noe i retning -10, så da ble fokuset dunposer.

Ifølge de butikkfolka jeg pratet med (Oslosportslager og XXL) så var det noen produsenter som var mindre bra enn andre. Utelukket Nanook siden posene dems lekket visstnok en god del dun, og Helsport fordi dems temperaturtester er ikke EN-standard men etter sigende gjort med folk som er vante til å ligge kaldt og derfor tåler mye mer kulde enn "vanlige" folk.

Prisene i butikk i Norge var da fort oppe i 4-5000 eller mer, noe vi syntes var altfor dyrt. Snublet over en Ajungilak Lava Winter hos amfibi.no til 3000kr og vi fant ut at det var litt i grenseland prismessig men vi kunne forsåvidt strekke oss dit, men så viste det seg at de hadde den hverken på lager eller kunne skaffe fra distributør selvom de hadde den til salgs på sidene sine.

Fant omsider en Marmot Teton på salg (tror det er forrige sesongs modell) hos moosejaw.com som skal visstnok ha en damekomforttemp på -8.

Marmot er visst en av USAs beste soveposemerker, og flere steder har jeg lest skryt av både moosejaw, Marmot generelt og den soveposen spesifikt. Er noen kundeanmeldelser på siden jeg linket til.

Prisen på den akkurat nuh er $230 for posen + $80 i frakt + toll, hvilket utgjør totalt såvidt over 2200kr ifølge tollvesenets importkalkulator. Selve posen, inkl toll, blir da egentlig på 1650kr, så om du bestiller mer stæsj så får du fordelt portoen slik at posen ikke blir dyrere enn den må.

Marmot er nok knall gode poser, men alt for dyr i forhold til hvor mye denne kommer til og bli brukt :lol:

Tipper vi kjøper Ajungilak Kira Spring.

Selv har jeg Ajungilak Sphere Spring, dun pose på 550g. 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg leste det opprinnelige innlegget ditt feil. Trodde du skulle ha en pose som tålte minusgrader.

"Comf. temp på mellom 0-10 grader" leste jeg som "Comf. temp på mellom 0 til -10 grader". Da blir nok Marmot Teton litt overkill, ja :lol:

Damekomfort på Kira Spring er på 4 plussgrader, så da er det ca midt i temperatursjiktet du er ute etter. Går det nærmere null så kan det jo utbedres ved å ha på seg ullongs eller bruke en varm lakenpose.

Har også Sphere Spring selv, synes den er helt konge! Den er så lett og tar så lite plass at det er nesten ikke til å tro. Langtifra den varmeste posen på markedet, så telting på tidlig vår er nok ikke helt dens rette element, men nå fremover ser temperaturene ut til å skulle holde seg greit i pluss, så da skal det godt gjøres å finne en bedre pose i så liten pakning!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.