Gå til innhold
  • Bli medlem

utstyr til 14 åring


mrjeriksen

Anbefalte innlegg

hei jeg er 14 år å har aldri vert på overnattingstur men skal begynne med det til våren :). men desverre har jeg minimalt med utstyr og minimalt med penger, så jeg lurte på om noen har noe turutstyr de ikke trenger lenger som de ikke bruker lengre og som de har lyst til å gi bort. jeg betaler porto.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei du på 14 år :)

Hvis du søker inne på dette forumet med søk-funksjonen så bør du kunne finne mange lignende tråder.

Der er det mange solide forslag på hva som er en god start-kit :)

Her er en link til en tråd som skapte mye debatt og mange veldig, veldig gode tips ..

Denne gutten er 12 år, men dere er vel mer eller mindre i samme situasjon :)

https://www.fjellforum.no/index.php?app=forums&module=forums&controller=topic&id=27045&highlight=

Og uansett hva andre måtte påpeke, det er ikke utstyret som avgjør hvor bra turen din er .. Man MÅ ikke bruke tusenvis på tusenvis av kroner :)

Lykke til! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til forumet.

Porto blir fort ganske dyrt, og det er ofte billigere å handle brukt hos Fretex eller loppemarkeder. Enkelte bruktbutikker har også veldig lave priser på slikt, typisk er slike butikker som drives som opplærings og arbeidstilvenningsprosjekter i kommunal regi.

Jeg synes det er positivt at du er forbeholden med å utbrodere hvor du bor, og hvem du er men hiis du bor i nærheten av en større by hvor du kan være ganske anonym så kandet bli lettere å finne løsninger for å få levert utstyr. Du bør vurdere om du skal ha en voksen med deg hvis du skal hente utstyr.

Har du tenkt over hva du trenger?

Jeg har hatt en del glede av å lage kokeapparat for rødsprit selv. Kan antagelig finne et gammelt gasskokeapparat (i god stand) og noen gassbokser som du kan få, men porto vil fort overstige verdien. Kan du plukke det opp Oslo så vil nok det gå bra. Passer det dårlig så er det kanskje like greit å lage et enkelt spritkjøkken.

Du bør kankje også kikke litt på denne, og låne bladene på biblioteket. "På tur for en tusenlapp" http://tinyurl.com/7eyxt5a

dsk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.