Gå til innhold
  • Bli medlem

Førstehjelpskurs


crashbanger

Anbefalte innlegg

Noen som har noen tips til et bra førstehjelpskurs?

vanlig HLR har jeg oppdatert igjennom jobben, men til skogsturer føler jeg at andre ting vil være mer relevant.

Jeg vil lære å behandle kuttskader, gå igjennom spjelking av ben, gjerne forflytning av skadet pasient.

gjerne å sy et sår, og litt generelt rundt dette. åpent og lukket brudd hvor benet er ute av stilling osv.

noen som har noen gode tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kontakt røde kors. Det er vel det beste rådet du kan få. Men du lærer nok ikke å sy sår :o Det er det sjelden at menigmann behøver. Strips og sportstape lukker det meste til man kommer seg til lege uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ofte finner man enten Røde kors hjelpekorps eller Norsk Folkehjelp sanitet i nærheten, men sjelden begge deler - i hvert fall utenom byene. Jeg oppfatter de to organisasjonene som likeverdige m.h.p. kvalitet, tilbud og formål. Mulig andre har synspunkter eller erfaring som kan utdype dette...

Jeg ville sjekket ut begge, og valgt den som har greiest tilbud der du bor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg vet at noen turistforeinger har førstehjelpskurs. Førstehjelp utenfor all far veg heter noen av kursa.

Drammen og Oplands turistforening har grunnkurs i førstehjelp 24.3.

Disse kursa retter seg først og fremst til turledere men er stort sett åpen for alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.