Gå til innhold
  • Bli medlem

ekstra besytelse på telt bund?


svingen

Anbefalte innlegg

Hei!

har et blackdiamond-firstlight http://www.moontrail.com/blackdiamond-firstlight.php

det er rimlig tynd telt bund på tror jeg og da lurer jeg på og kjøpe "I-Tent/Firstlight Tent Ground Cloth " ( http://www.blackdiamondequipment.com/en-us/shop/mountain/shelters/i-tent-firstlight-tent-ground-cloth )

er det noen som har erfaring med ligende på andre telt? har det her noe får seg?

Det blir jo ikke mye slitasje på telt bunnen vil jeg tro,men har jo ikke lyst til hul eller :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har 2 Big Agnes telt hvor jeg har ekstra bunn til begge.

Disse har både inner og yttertelt. Med ekstra bunn er det lettere å sette opp ytterduk først. Kan og brukes med bare ytterduk og bunn. Et alternativ for å spare vekt når man ikke trenger insektsbeskyttelse så mye.

Tenkte også på det med slitasje. LEttere å skifte ut en ekstra bunn enn å lappe eller sy om ny bunn i selve teltet.

Veier ikke spesielt mye så jeg fant ut det kunne være en fornuftig investering.

Har ikke noen praktisk erfaring å de teltene i form av slitasje siden begge er ganske nye og jeg har alltid brukt den ekstra bunnduken. Så om det hjelper mye i forhold til slitasje vet jeg ikke enda. Det kommer vel den dagen det evt går hull på den ekstra bunnduken og ikke på selve teltet :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke fått hull i teltbunnen ennå, heller ikke vurdert ekstra bunn. Syns det veier for mye ekstra. Sjekker og renser telttomta grundig for skarpe, spisse ting. Er det uungåelig at noe stikker opp, legger jeg over (under bunnduken) noe beskyttelse; f.eks. teltposen,kartmappa,sitteunderlag, en brukt turmatpose el.l. Bruker exped downmat og disse fordeler vekta godt og sliter mindre på bunnduken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.