Gå til innhold
  • Bli medlem

Tips til 10 dagerstur


Tony

Anbefalte innlegg

Hei :wink: I annledning min 40 års dag neste år så har jeg tenkt å innvilge meg en 10 dagers fisketur til et eller annet sted i Norge eller Nord Sverige.. Ett must at det er gode fiskevann (ørret/røye).. Jeg er kun en hobbyfisker (ikke fluefisker) men er vant med friluftsliv året rundt.. Så det jeg trenger er gode turtips da jeg vil at den turen skal være ekstra bra:) Dvs flott natur og gode fiskevann..

Hva det koster er egentlig underordnet (innen rimelighetens grenser da..)

Jeg har tenkt litt på Sarek og områdene rundt der, men det kan like gjerne være i Norge..

Er kjempetakknemlig for alle tips:))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sarek er vannvittig flott men ikke stedet for å fiske. :)

Klippet fra friluftsliv.no:

"Sarek ble vernet allerede i 1909, og vernebestemmelsene for nasjonalparken er svært strenge. All flora og fauna er fredet, men det er lov å samle ved til kaffebålet. Jakt eller andre forstyrrelser av dyrelivet er forbudt, og det er ikke lov å ha med hund inn i området. Det er heller ikke lov å fiske innenfor parkens grenser eller ferdes med båt eller kano på vassdragene."

Vernebestemmelsene i svenske nasjonalparker er adskillig strengere enn i Norge. Mer på linje med de strengest regulerte naturreservatene her hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.