Gå til innhold
  • Bli medlem

Lodding av sprukket messingbrenner


PelleO

Anbefalte innlegg

Annonse

Hei.

Eg har lodda tre-fire brennarar med sølvlodd med smeltepunkt ca. 650 grader. Det har fungert fint så langt. Kan sjekke smeltepunktet meir nøyaktig om du treng det.

Når det gjeld temperatur på brennar så er det ein interressant tråd på Spiritburner: klikk her .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke bare smeltepunktet på materialet som betyr noe her.

For en del år siden hadde jeg kontakt med en person sm drev og jobbet med rakettmotorer. Et problem var at flammeåpningen hadde en tendens til å brenne i stykker på noen motorer. Dette ble faktisk løst ved å bruke en kobberlegering. Kobberet hadde lavere smeltepunkt enn det materialet som brandt i stykker, men det hadde bedre ledningsevne og ved å bygge på noen kjøleribber beholdt materialet formen på grunn av at varmen ble ledet bort fra det varmeste området.

Bare et tips i tilfellet man ikke allerede har tenkt i slike baner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Takk for gode svar!

Nå skal jeg få brenneren loddet hos en gullsmed. Han ville bruke et tinn med smeltepunkt på rundt 700 grader. Da satser vi på at det holder :)

Takk for link til interessant lesning på spiritburner også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.