Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvilke sekk er verdt å satse på ? Arc'teryx bora 95 eller Gregory whitney 95?


skybird

Anbefalte innlegg

Lurer også på å skaffe Bora 95.

Har hatt ReconPack i mange år og er iogforsig fornøyd med den....

..men er klart hypp på en anatomisk storsekk som kan gjøre jobben.

Var forbi den lokale friluftssjappa og prøvde en Bora 95 medium her om dagen,

og DET ga mersmak :D

Satt som en smekk på ryggen!

Lar tanken modne framover vårparten (men har vel egentlig allerede bestemt meg :lol: )

Får se hvilken farge det blir, men det bikker mot Deep Blue...

Liker den blå fargen pluss att den er lys inni...

..men den svarte er jo også fin.

Hmmm...

Valgets kvaler :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eg skrev tidlegare i tråden at Sportsnett har Whitney til ein god pris - fekk du med det?

Heisann :-) Takker så mye for tipset. Jeg fikk med meg den, men har hatt så mye å gjøre at jeg har glemt å svare deg .

Jeg fant også denne Whitney sekken på ebay:

http://www.ebay.com/itm/Gregory-Whitney-95-Backpack-Humbolt-Green-Wow-Awesome-price-/330691772804?_trksid=p5197.m185&_trkparms=algo%3DSIC.NPJS%26itu%3DI%252BUA%26otn%3D12%26pmod%3D330690012346%26po%3DLWI%26ps%3D63%26clkid%3D6528294222832859553

Den er litt rimeligere her på ebay, om man regner med 50 dollar i frakt + norsk tollavgift på denne total summen kommer jeg til 2102 kroner ;)

EDIT:

Samme sekken er til og med noen få cent billigere på:

http://www.tahoemountainsports.com/product/gregory-whitney?avad=397_f28f183f

Litt "reklame" for gregory

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt en Gregory Whitney 95 i ca et og et halvt år nå. Kjøpte den på tilbud på Oslo Sportslager høsten 2010. Konklusjonen til nå er: grei nok. Ikke mer, ikke mindre. Som det nevnes tidligere i tråden er 20 kg + ubehagelig uansett hvilken sekk man har. Bæresystemet er betydelig mer avansert enn min forrige sekk, Bergans Alpinist 110, men den er bare et lite hakk bedre å gå med. Sekken føles mindre slitesterk (alt er mye spinklere), men den faktiske slitestyrken gjenstår å se. Ellers er åpningen litt liten, den lager kraftige "gnisselyder" når jeg går med den, det finnes ikke et hav av festemuligheter utenpå sekken, bærereimene er litt smale og kan "skjære" seg inn i huden og stroppene for å feste f.eks liggeunderlag er i knappeste laget. Boraen har jeg aldri prøvd, så den kan jeg ikke uttale meg om. Generelt sett har denne sekken vært en liten skuffelse for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du er innstilt på å importera så kan du vel like gjerne sjå etter Denali Pro frå Gregory? Ligg vel på halve prisen i USA samanlikna med sportsnett og Oslo Sportslager.

Ja flott :-)

Har siklet litt på denne sekken også, og denne rommer jo enda mer. Men jeg har ikke studert den så nøye som de andre sekkene. Har du noen kjenskap til sekken selv? Ser at jeg kan få den til 2444 kr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja flott :-)

Har siklet litt på denne sekken også, og denne rommer jo enda mer. Men jeg har ikke studert den så nøye som de andre sekkene. Har du noen kjenskap til sekken selv? Ser at jeg kan få den til 2444 kr

Send evt. en PM til Fimax her inne, han har brukt sekken i noen år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for tipset, skal se om jeg ombestemmer meg.

Var og prøvde en del sekker idag, og svalbard 80 overrasket meg faktisk litt. Den føltes god på ryggenmed 2 lavvoer i, herlig passform og på tilbud hos xxl til 2999. Norrøna para ranger var også en herlig sekk og mer kjent stil fra min recon pack. Men alt for dyrt i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Kan noen som har Whitney 95 si noe om den "skjulbare vannflaskelommen"? Fungerer den i praksis til f.eks en Nalgene litersflaske? Går det fint å ta seg en slurk uten å ta av seg sekken og/eller for mye stress med å få flasken på plass igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gammeltbrukernavn111

Kan noen som har Whitney 95 si noe om den "skjulbare vannflaskelommen"? Fungerer den i praksis til f.eks en Nalgene litersflaske? Går det fint å ta seg en slurk uten å ta av seg sekken og/eller for mye stress med å få flasken på plass igjen?

 

Hei. Jeg har Whitney 95. Den flaskelommen passer til en sånn bred 1 liter nalgene-flaske, men du får ikke puttet den på plass mens du har sekken på deg - det blir litt for smalt og trangt til at det går. Så for den flasken fungerer lommen egentlig som en oppbevaringsplass, men du må ta av deg sekken. Jeg har også en smalere 0,8 liters flaske, og da kan jeg ta den inn og ut av lommen mens jeg har sekken på.

 

Forøvrig kan jeg si at jeg er veldig fornøyd med min Gregory Whitney 95. Vanvittig bra bæresystem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.