Gå til innhold
  • Bli medlem

Alfa Elg jaktstøvel, erfaringer fra brukerne?


Frank A

Anbefalte innlegg

Trenger ett par sko til, og har tittet litt på Alfa Elg på G-sport. Prisen er ganske overkommelig, selv med ei lommebok som er ca like tykk som ett flatbrød.

Men er dette en sko som duger over tid, spør jeg meg - og dere om. Del derfor deres erfaringer!

-Er skoen slitesterk?

-Puster skoen i noe grad, eller er det skikkelig sure tær etter en lang dag?

-Er skoen behagelig å bruke også på kortere turer, med litt høyere tempo enn heldags/ ekspidisjoner?

-Holder størrelse og fassong seg sånn noenlunde, eller er et en sko som passer fint i uke 1-4, sånn høvelig i uke 5-10, og ikke i det hele tatt etter det?

-Er skoen varm (for vinterbruk), samtidig som den ikke er så varm at den ikke duger når det ikke er minus ute?

Om dere har tips til andre gode halvhøye sko/ støvler, som virkelig er knallgode, del det gjerne (altså info'n, sure sko, de kan du ha for deg selv ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er sko som Alfa lager spesielt til G-Sport. De har kallosjering rundt hele, sålen er av tpu noe som gjør dem lette. Forskjellen på denne støvelen og f eks ALFA Bever er en litt billigere såle og litt billigere produksjonsmåte ( flere sømmer).

Tilbakemeldingene er gode fra brukere, dog skal det sies at for mitt bruk og min str blir de noe myke. Jeg er 2 meter og veier 115 kg.

For orden skyld kan jeg nevne at jeg jobber i ALFA.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bever grip og har brukt denne i et par år. Veldig god sko til sitt bruk, men det kommer an på bruken ja. På elgjakt, som postjeger, er den en solid, støldig og varm sko, men den er ganske tung etter min mening. Etter at jeg kjøpte alfa vidda blir bever grip stående hjemme de dagene jeg skal gå mye.

Min mening er altså at det er en suveren sko til sitt bruk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et par Alfa Hjerkin og liker den ikke i det hele tatt. Den er for tung, for mye polstring i skaftene og så er den for smal til min fot.

har brukt den et par sesonger og er igjen på jakt etter nye.

Mitt tips er: Prøv skoen ordentlig i butikken. Ta på begge skoene og kjenn om den sitter perfekt. Husk at foten ofte hovner litt opp når du går. Hvis du er 110% sikker på at den passer alle steder på foten så kan du kjøpe den. Kvaliteten er bra, men passformen er det ikke bare jeg som sliter med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.